Startproblemer Audi b5 1,8tq

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt litt start problemer med bilen min de siste dagene. Det er en '96 Audi A4 1,8tq. Den starter fint når den har stått over lengre tid(når den er kald), men når jeg har kjørt den ett stykke og da stopper bilen vil den ikke starte igjen. Alt virker normalt, det er strøm på batteriet, jeg klarte å ta den på gir den ene gangen jeg stod i en bakke, og alt lyser som det skal i dashbordet. Men det er ikke noe liv fra starter, kan det være den som er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne feilkoder liggende inne:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Vet ikke om det kan være grunnen? Jeg tenker selv at det er ett mekanisk problem siden den starter når den er kald men ikke når den er varm.. Kan det være børstene på starteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan virke som at du har feil med startspærra. Hadde samme problemet med min, helt til jeg plokket ned dekselene rundt rattstammen og loddet kontaktene til mottakeren til startspærra. Sitter på undersiden ved siden av tenningslåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki! Takk, skal se om jeg får sett på det senere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal starte selv om startsperren slår inn.

Får du kinnet motor når den er varm? Hvor mye turtall får den når du kinner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe liv fra starteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjorde ikke min når den ikke gjenkjente nøkkelen pga. dårlig lodding på mottakeren.

Måtte slå av og på tenningen flere ganger før den gjenkjente nøkkelen og startet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal starte selv om startsperren slår inn.

Får du kinnet motor når den er varm? Hvor mye turtall får den når du kinner?

Ene gangen fikk jeg den til å starte igjen når jeg bevegde på nøkkelen mens jeg startet og det kan jo virke som dårlig kontakt bak tenningslåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville loddet over kontaktene til startsperra under rattet. Problemet mitt ble helt borte etter jeg gjorde det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det fysisk ikke er kontakt på noen av ledningene der vil det nok gi sånne symptomer ja. Men om du vrir på tenningen og startsperrelampa i dash blinker så skal den starte. (Da sier den bare at nøkkelen ikke er godkjent, men motoren skal starte å gå to tre sekunder før den stopper)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.