#1 Skrevet Mai 27, 2005 Prøver en siste gang å høre om noen kanskje vet hva som kan være feilen. Har problemer med at bilen drar veldig dårlig og smeller (fra innsuget/belgen) enkelte ganger en stund etter at jeg begynner å kjøre. Dette kommer spesielt ved fuktig vær, og hver gang jeg tar turen innom en vaskehall. Bilen begynner da å putre og smelle en liten stund, og den blir som regel bra etter at varmkjøringsregulatoren slår inn en liten stund. Dette har jeg gjordt: Skiftet pluggledninger, skiftet plugger, skiftet rotor, skiftet fordelerlokk. Bilen vart selvfølgelig bedre etter dette, men problemet forsvann ikke. Har en liten mistake om at jeg kanskje må trå til å skifte dyser, eller i det minste dysepakninger/holdere, men lurer litt på om det er andre som har hatt samme problemet? Er åpen for forslag siden kostnaden på nye dyser (5 stk i verste fall) er litt drøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2005 Prøver en siste gang å høre om noen kanskje vet hva som kan være feilen. Har problemer med at bilen drar veldig dårlig og smeller (fra innsuget/belgen) enkelte ganger en stund etter at jeg begynner å kjøre. Dette kommer spesielt ved fuktig vær, og hver gang jeg tar turen innom en vaskehall. Bilen begynner da å putre og smelle en liten stund, og den blir som regel bra etter at varmkjøringsregulatoren slår inn en liten stund. Dette har jeg gjordt: Skiftet pluggledninger, skiftet plugger, skiftet rotor, skiftet fordelerlokk. Bilen vart selvfølgelig bedre etter dette, men problemet forsvann ikke. Har en liten mistake om at jeg kanskje må trå til å skifte dyser, eller i det minste dysepakninger/holdere, men lurer litt på om det er andre som har hatt samme problemet? Er åpen for forslag siden kostnaden på nye dyser (5 stk i verste fall) er litt drøy. Her vært borti samme problemet på Audi Cab med 2,3 motor. dette er vel k-jetronic eller kj-jetronik... Der var iallefal feilen i bensin fordeleren. Det Kom van/smuss/drit inn mellom belgen.... Kan også ligge dritt på spjelde til bensin fordeleren. Vanlig feil på disse..... Ta av luft belgen som går fra bensin fordeleren til manifoylen å se dær.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2005 Plukk fra hverandre og rengjør... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2005 Har forsåvidt gjordt dette, gått over med sprit og trykkluft. Har renset store deler av systemet, pluss at har byttet regulatorventilen for tomgangen. Men har fremdeles samme problemene. Er på utkikk etter dyser no, siden jeg regner med at dette kan være det området problemet ligger. Har lekt litt med startgass og funnet ut at dyse 1,3,4,5 lekker falsk luft, pluss at dyse nummer 5 veksler mellom å dryppe og halvveis sprute. A100 2.3E basserer seg på K3E-jet som faktisk er halvveis elektronisk styrt, så den prøver å kompensere en del, justerer tenningen som en gal blant annet. Men takk uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...