#1 Skrevet Desember 28, 2013 Brekke funker men det piper å blinker på feil. Har ikke kjørt diag enda. Noen som kansje har opplevd dette å vet hva feilen er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2013 Bryter, en (eller begge) motorene bak, styreenhet. Kan være så mangt. Få lest ut feilkoder så er det lettere å finne ut av det men sånn som du forklarer det så vil jeg tippe på at det er en av motorene som ikke fungerer. slik at den bare låser det ene hjulet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2013 siden brekket funker så kan jeg vel utelukke motorene og styrenheten vel. men skal gå ut å lese av med en gang. iriterenes å kjøre for den indikerer at honbrekket er aktivert når det ikke er det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2013 02432 - suply voltage for left parking brake motor (v282) denne dukka opp etter at jeg fidla litt rundt i vcds 02430 - Left parking brake motor(v282) Resistance to movment 003 mechanical failure - intremittent kansje vieren har rustet fast hadde sporadisk feil i fjord vinter ved temp under -16 grader. litt merkelig siden brekket går på liksom.jeje ittno jeg får gort no med før mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2013 Minner om motorfeil, se om plastikken har sprekker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 28, 2013 02432 - suply voltage for left parking brake motor (v282) denne dukka opp etter at jeg fidla litt rundt i vcds 02430 - Left parking brake motor(v282) Resistance to movment 003 mechanical failure - intremittent kansje vieren har rustet fast hadde sporadisk feil i fjord vinter ved temp under -16 grader. litt merkelig siden brekket går på liksom.jeje ittno jeg får gort no med før mandag. Som sagt, håndbrekket kan funke på den ene siden, men ikke på den andre. du vil ikke merke at det bare er det ene hjulet som er låst. Her må du bytte motoren på venstre caliper bak. som Ole Erik sier, sjekk for sprekker på huset til calipermotoren. sjekk gjerne også høyre siden. Har de sprekker så må de byttes ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 28, 2013 jess. ser ebay tar opp mot 2k for disse. møller tar vel dobbel pris. jess mer elektronikk til folket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 28, 2013 Det å finne en 3c passat hvor det ikke har vært eller er feil med brekket er like sjeldent som å finne en rustfri ulakkert opel fra 80-tallet = tett ved umulig. At ikke volkswagen har tatt til fornuft og tatt aksjon på dette er og blir en skam for dem! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 28, 2013 jess. ser ebay tar opp mot 2k for disse. møller tar vel dobbel pris. jess mer elektronikk til folket De koster rundt det samme hos møller mener jeg og huske? kanskje opp mot 3 men hør med Tomas http://forum.vacn.no/showthread.php?254295-***OEMVWSHOP-COM-alle-OEM-VAG-DELER***-TAXFREE-Shopping**WEBASTO-EBERSPACHER&p=2883799#post2883799 Han skaffer til bra priser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 28, 2013 Mekonomen tar nesten 5, Møller er i nærheten av det. Jeg har to nye til høyre side 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2013 Mekonomen tar nesten 5, Møller er i nærheten av det. Jeg har to nye til høyre side møller sier at det er samme motor på begge sider 3250 skulle dem ha for motoren - rabat. min lokale bilrekvisita kune gi meg ny komplett calipter ink motor for 3500. litt waste å bytte ut hele men. har nå skrudd av motoren virker som den har satt seg så jeg skal sprette den opp og glane litt inni. ellers er kappa hel og fin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 30, 2013 http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-3C-CC-Stellmotor-Bremssattel-Parkbremse-hinten-3C0998281A-Original-/111227851225?pt=DE_Autoteile&hash=item19e5b251d9 200 euro for stykket her inkl. tysk moms og frakt for originale, den tyske momsen kan du sikkert få dem til å trekke i fra, så da skal de ikke bli så mye mer enn 200 euro stykket = ca. 1700 pr. stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 31, 2013 fik tak på en til 187 euro ink frakt... Men er det nå håp om å få deaktivert den infernalske ding donginga i mens. jeg nappa ut en sikkring som i følge manualen skulle tilhøre parkerings brems men neida det funka som f for det . får jeg kansje dekativert dette spetakklet via vcds ? i tilfelle hur ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 2, 2014 Gå på adaption eller basic setting å open brake pads prior to change eller noe slikt. Da slipper du den infernalske lyden. Men ikke bruk håndbrekke før du har skiftet for da kommer den tilbake. Har byttet på min men sliter med å få bort feilmeldingen. For å slette denne må det sendes strøm til den og den vil ikke sende strøm til den mens feilmeldingen er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 4, 2014 Finner ingen slike valg på de stedene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 4, 2014 Jeg fant stedene på en lik passat med samme feil i dag, men fikk ikke endret noe som helst for da fikk jeg bare beskjed om att det ikke var kontakt med kontroller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 4, 2014 Rart. På min gikk jeg på basic settings og open brake pads prior to change. Da blir lyden borte. Prøv å se om bilen må stå på tomgang og ikke bare med tenningen på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 4, 2014 Du har 06 mod? Eneste valg som var der var løs ut bremse eller aktiver brems høyre venstre. Og resett eller tilbakestill. Hvor ingen av valgene gjør noe som helst nytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 5, 2014 Har 06 ja. Hvilken versjon og kabel av vagcom har du? Kan være det er noen forskjell på de forskjellige kablene da. Skal iværtfall være den funksjonen du må bruke for og åpne før du skal skifte bremseklossene som må aktiveres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 5, 2014 Løs ut bremser er nok riktig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 6, 2014 Funker ikke eller får ikke utført noe etyer å ha valgt kanal for løs ut bakre bremser. Får vel kjøre med bjelleklanhen intill ny del dukker opp .. takker for inspill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 6, 2014 Har 06 ja. Hvilken versjon og kabel av vagcom har du? Kan være det er noen forskjell på de forskjellige kablene da. Skal iværtfall være den funksjonen du må bruke for og åpne før du skal skifte bremseklossene som må aktiveres Ver 11 og noe av vcds 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 6, 2014 Rart. Irriterende lyd. Heldigvis kjapt gjort å fikse husk at du må kjøre function test under output etter du har skifta. Så av og på med tenningen. Så slette feilkode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...