Testing av CAN H+L på RNS-E spiller

Anbefalte innlegg

Noen her i Vestfold som har en A6 eller A4 eller noe med RNS-E installert?

Jeg har en mistanke om at min ikke virker med CAN BUS, da jeg stadig får feilkoder ang nettopp dette.

 

Greia er at jeg prøver å installere den i en A8 som har RNS-D fra før av, men sliter med å få kontakt på CAN. Gamle spilleren virker fint, men den går via en TMC-modul som gjør om CAN Bosch til CAN Blaupunkt eller noe, så derfor har jeg hacket meg inn på CAN-bus rett på instrumentpanelet, slik som mange andre har gjort med hell, men bare det at det virker ikke for meg.

 

Har forsøkt å endre Coding på spilleren etter alle kunstens regler, men siden 17 - Instruments og 56 - Radio begge maser om Intermittent og "One Wire Operation", så er det nok noe med CAN..

 

Kunne tenkt meg å satt den inn i en bil som dette virker på for å teste at CAN virker på den, om noen har muligheten til å hjelpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer om du kobler ifra spilleren, får du One Wire Operation-feilkode da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke, jeg gav for en gang skyld opp da jeg trenger bilen, og den stod i fillebiter. Men skal ta spilleren inn på benken og få skopet canbussen på den, om H og L gir noe vettuge signaler. Så drar jeg skopet ut i bilen og ser om H og L fra instrumentpanelet gir noe vettuge signaler, noe det bør, for RNS-D fungerer jo som den skal.

 

En ting som jeg burde fått lokalisert, er en TMC-modul som RNS-D trenger for å snakke "Infotainment", men der den skal være plassert, så finner jeg bare en Telefon Modul fra Blaupunkt. Har hatt hele dashbordet frahverandre uten å finne noe TMC modul, så jeg får leite videre under baksetene :P

 

Blir vel fort vekk ekspert på ledningsnett og moduler i A8 også nå vel, som bilen er gammal :P Noen må gi meg en ny bil som er relevant :D

 

Får ta det opp litt senere, RNS-D skal ut av bilen iallefall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo måle CAN bussen da, uten power på, men alt tilkoblet, skal du måle 60ohm mellom can+ og can-. Og openloop til jord/skjerm.

 

Da vil du i tilfelle så noen indikasjonerpå kabelbrudd etc. Kan jo hende det er noe som ligger litt på grensen, som gjør at det virker i den ene bilen, og ikke i den andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo nyttig informasjon som jeg kan gå etter. Jeg har jo skop og alt også, så jeg kan få en indikasjon på om det går noe på can-bussene.

Nå har jeg iallefall lagt ned can H og L så jeg slipper å måtte ut med instrumentpanelet igjen.

 

Jeg måle forbindelser, men jeg målte aldri resistansen, eller hang meg opp i dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du trenger noe å sammenligne med, så har jeg en ekstra rns-e liggende, som du eventuelt kan låne om det trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er supert, trenger jeg det, så gir jeg beskjed.

Først og fremst må jeg finne ut om min RNS-E virker som den skal. Ifølge alle guidene jeg har fulgt om emnet, så skulle jo dette virke.

Det er iallefall på can problemet ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.