#101 Skrevet Mai 30, 2005 Teskje eller balltre,spiller ikke så stor rolle hva du mener at eg må ha det inn med.Mitt innlegg var et støtteinnspill til Øystein Beddari som turte å opne kjeften om hva han mente om regler som er på baner som klubben leier seg inn på for å ha treff.Det er veldig greit for deg som bor midt i smørøyet når det gjelder baner,det er litt værre for oss som kjører over halve Norge på langs for å komme dit.Folk må gjerne komme med utspill på at vi er idioter å bevisstløse som setter oss litt opp mot dette,men når du ser at Gatebil som har blitt mer som en Baywatch episode får disp.på kravene opp til 100db pga.pengene de legger igjen,så lar eg meg trekke opp,teskje eller ikke teskje......... Jeg FATTER ikke at du beskylder klubben for dette med støykrav, har du ikke fått med deg noe i denne tråden? Få bilen din under støykravet, eller bli hjemme... Så enkelt er det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Mai 30, 2005 Jeg FATTER ikke at du beskylder klubben for dette med støykrav, har du ikke fått med deg noe i denne tråden? Få bilen din under støykravet, eller bli hjemme... Så enkelt er det... Ehh han har fått det med seg ja.......tok en liten tlf til Kjetil isted etter jeg så han hadde fått en "truende pm" som han så fint kalte det. Tror ikke Kjetil vil få problem med støy på Ventoen sin selv med kompressor på VR6 motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Mai 30, 2005 Var ikke deg er var ute etter heller Pål,det er heller tonen ifra gutter litt "høyere oppe"i systemet her som irritere meg.Og til dere som sender meg truende Pm,er,er dere ikke menn nok til å skrive det offentlig på forumet så la vær.Visst dere vil si noe til meg personlig så dukker eg opp på lokallaksmøte på McDonalds i Oslo i neste uke ,så kan vi ta diskusjonene der.... Regner med du mener meg når du nevner "gutter litt høyere opp i systemet", ja, jeg er sarkastisk når det kommer ting fra andre som JEG mener er umulig å gjennomføre. Det har ingenting med at jeg bistår styret på enkelte områder. Jeg var der hele helgen og har ganske god innsikt i hva jeg prater om. Vi har tre alternativer pr. idag når det gjelder både banekjøring og utstilling... Det er Artic Circle raceway som sannsynligvis den beste, men også den som er lengst unna medlemsmassen (desverre). Våler som har de beste fasilitetene for å arr. et slikt treff, men som er noe mer strikse på dette med støy. Rudskogen som er litt mer lettslupne på dette med støy, men som har de dårligste fasilitetene for utstilling og har ofte andre arr. i tillegg (gokart) Lånkebanen kjenner jeg ikke, så den får andre kommentere... Når det gjelder trusler på PM, så synes jeg dette er helt forkastelig. Jeg tar det jeg mener her, så får de som moderer ta det bort om det kan gi hjertefeil og kikhoste... Håkon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Mai 30, 2005 Jeg FATTER ikke at du beskylder klubben for dette med støykrav, har du ikke fått med deg noe i denne tråden? Få bilen din under støykravet, eller bli hjemme... Så enkelt er det... var da voldsomt da !!!! Tror han og alle her har fått det med det seg nå (selv jeg også ) Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Mai 30, 2005 Jeg FATTER ikke at du beskylder klubben for dette med støykrav, har du ikke fått med deg noe i denne tråden? Få bilen din under støykravet, eller bli hjemme... Så enkelt er det... Eg FATTER heller ikke hvor du får det ifra at eg beskylder klubben for det med støykrav.Det eg skriver er at eg blir provosert av at fks.Gatebil bruker penger som pressmiddel for å få hevet sine støykrav+ at eg ble provosert av det personer her inne slengte etter Øystein Beddari etter at han stilte spørsmål om hvorfor dette er gjeldende regler.Da andre baner ikke har det,fks.Arctic Raceway som ligger i Mo i Rana og ikke i Vardø.....Eg regner deg som en av de mere inflytelserike personene her i klubben og slik som du svarer folk så frister det mest å bli hjemme.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Mai 30, 2005 Eg FATTER heller ikke hvor du får det ifra at eg beskylder klubben for det med støykrav.Det eg skriver er at eg blir provosert av at fks.Gatebil bruker penger som pressmiddel for å få hevet sine støykrav+ at eg ble provosert av det personer her inne slengte etter Øystein Beddari etter at han stilte spørsmål om hvorfor dette er gjeldende regler.Da andre baner ikke har det,fks.Arctic Raceway som ligger i Mo i Rana og ikke i Vardø.....Eg regner deg som en av de mere inflytelserike personene her i klubben og slik som du svarer folk så frister det mest å bli hjemme.... Psssst, jeg er fra Hammerfest så jeg vet åssn det er for folket nordpå... Tror nok Øystein forstod at jeg ikke mente noe vondt med den meldingen... VACN kommer ALDRI til å bruke penger for å presse en støygrense opp, det ville vært helt feil at klubben skulle sette av flere titalls tusen for å tilfredstille 20 medlemmer som ikke kommer innenfor støykravene... Men det er min personlige mening, og om styret SKULLE velge å gjøre dette så er det deres avgjørelse... Er du ikke litt enig i det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Mai 30, 2005 Beklager!Sa eg skulle legge diskusjonen død fra min side,men eg klarer visst ikke å stoppe....Så nå kryper eg tett inn til min kjære og driter i alle støykrav!God natt alle sammen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Mai 30, 2005 Vi har tre alternativer pr. idag når det gjelder både banekjøring og utstilling... Det er Artic Circle raceway som sannsynligvis den beste, men også den som er lengst unna medlemsmassen (desverre). Våler som har de beste fasilitetene for å arr. et slikt treff, men som er noe mer strikse på dette med støy. Rudskogen som er litt mer lettslupne på dette med støy, men som har de dårligste fasilitetene for utstilling og har ofte andre arr. i tillegg (gokart) Lånkebanen kjenner jeg ikke, så den får andre kommentere... Håkon. Lånke: Kun noen mil hjemmefra, men litt liten og med dårlig asfalt. Kjører mange ekstra mil for å få kjøre på bedre bane Våler og Rudskogen er fine begge ACR: Skal dit 10-12/6 og teste.... Hva er galt med at denne ligger litt lenger unna? Tåler ikke medlemsmassens biler(og sjåfører ) å bli kjørt så langt? For de fra lenger sør som bare skal stille ut føles det kanskje "håpløst" langt unna, men for oss som skal kjøre på bane er det vel ikke noe problem? Mange bruker hundretalls timer, og et ukjent antall kroner, på motor, bremser, understell. De kjører rundt i ubehagelige biler satt opp for banekjøring hele året for at det skal fungere under treffene. At man da ikke skulle gidde å kjøre noen timer ekstra for å få kjørt på den beste banen høres litt dumt ut eller er jeg sær? Verdt et forsøk mener jeg. Kanskje kommer det like mange biler dit selv om østlandsandelen synker litt...... Mvh Roger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Mai 31, 2005 Var ikke deg er var ute etter heller Pål,det er heller tonen ifra gutter litt "høyere oppe"i systemet her som irritere meg.Og til dere som sender meg truende Pm,er,er dere ikke menn nok til å skrive det offentlig på forumet så la vær.Visst dere vil si noe til meg personlig så dukker eg opp på lokallaksmøte på McDonalds i Oslo i neste uke ,så kan vi ta diskusjonene der.... Forekommer det trusler, burde styret gå in å få in informasjon vedr dette og stenge disse/den personen som gjør dette. Startet ikke denne tråden for å lage bråk, men mye tyder på at dette er noe folk engasjerer seg om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Mai 31, 2005 Forekommer det trusler, burde styret gå in å få in informasjon vedr dette og stenge disse/den personen som gjør dette. Startet ikke denne tråden for å lage bråk, men mye tyder på at dette er noe folk engasjerer seg om. Hadde jeg vært moderator hadde den personen som sendte pm til Kjetil Ose blitt utestengt fra forumet i iallefall 3 mnd !!!! Ærlig talt,slike ting burde ikke forekomme her inne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Mai 31, 2005 Forekommer det trusler, burde styret gå in å få in informasjon vedr dette og stenge disse/den personen som gjør dette. Startet ikke denne tråden for å lage bråk, men mye tyder på at dette er noe folk engasjerer seg om. Vil ikke at noen skal få svi for dette.Dette var ord som falt der og da pga.en mildt sagt opphetet diskusjon der begge parter slengte litt mer med leppa enn hva godt er.Har fått unnskyldning fra begge som sendte meg Pm,er så saken er grei for min del.Dette er tydeligvis et hett tema som engasjerer mange,det viser at vi har fått en bred medlemsmasse der synspunkt og meninger er som i et samfunn ellers,noen er for og andre er i mot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Mai 31, 2005 Dette er kun til info: Har en kompis som har kjørt de 2-3 nsk treffene om sommeren på rudskogen de siste 3 årene. Der har dem hatt 100 db grense hvert år. (nsk = Norsk Sportsvogn Klubb.) De har gratis inngang, men det koster 400 kroner å kjøre for medlemmer og 600 for IKKE medlemmer. Omtrent ikke noe folk som er å se på. Han trodde det var 100 db grense der nå også, men mulig dette er endret til 90 db iår. Men de 3 siste årene har det vært 100 db iallefall. De har db støysjekk for ALLE bilene der. Jo, han veit fordi de har tatt teknisk kontroll på bilen hans foran hvert løp og der målte bilen hans akkurat 100 db By the way, treffet er idag for interesserte..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Mai 31, 2005 Vil ikke at noen skal få svi for dette.Dette var ord som falt der og da pga.en mildt sagt opphetet diskusjon der begge parter slengte litt mer med leppa enn hva godt er.Har fått unnskyldning fra begge som sendte meg Pm,er så saken er grei for min del.Dette er tydeligvis et hett tema som engasjerer mange,det viser at vi har fått en bred medlemsmasse der synspunkt og meninger er som i et samfunn ellers,noen er for og andre er i mot. Bra det har løst seg på en slik måtte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Mai 31, 2005 Dette er kun til info: Har en kompis som har kjørt de 2-3 nsk treffene om sommeren på rudskogen de siste 3 årene. Der har dem hatt 100 db grense hvert år. (nsk = Norsk Sportsvogn Klubb.) Robert Både Våler og Rudskogen har dager de kan gå opp til 100Db men det er som regel på hverdager. Tror det er Tirsdager på Våler og Mandager på Rudskogen men er ikke helt sikker på hvilke dager det er bortsett fra at det er hverdager og ikke helg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Juni 1, 2005 Både Våler og Rudskogen har dager de kan gå opp til 100Db men det er som regel på hverdager. Tror det er Tirsdager på Våler og Mandager på Rudskogen men er ikke helt sikker på hvilke dager det er bortsett fra at det er hverdager og ikke helg. Ok...Mulig det er slik ....jeg er ikke helt sikker.... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Mai 21, 2006 Er det slik det skal måles? 50cm fra eksos utløp, 45 grader offaxis, over hele turtallsregisteret? max 90dB. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet Mai 26, 2006 Er det slik det skal måles? 50cm fra eksos utløp, 45 grader offaxis, over hele turtallsregisteret? max 90dB. woho:) min bil= 89db:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet Mai 26, 2006 I år skal det vist gå etter db-tall i vognkortet. Så skal bli spennende å sjå om RS2en klarer 82db på 4700rpm.. Ikkje sjangs i havet ein gang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet Mai 26, 2006 ja det blir morro å sjå alle 1,6literane køyre rundt, for dete r vel ingen heftige bilar som klarer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet Mai 26, 2006 Hei Jeg begynte med bil dilla for ca 4,5 år siden og var da med på Våler treffet i 2002 som mitt første treff. Har vært på treffet hvert år siden da. Riktig bare en dag hvert år. Hvis jeg sammenligner treffet fra ifjor mot det i 2002, så vil jeg først og fremst si at antall rå/heftige biler er blitt vesentlig redusert. I 2002 så husker jeg bilen til dahlbeck, leif sin S1 Sports Quatro og div andre rå biler. Jeg mener at dahlbeck hadde med en av sine råe biler i 2004, men fikk ikke kjøre pga at det "bråkte" for mye. Ifjor, 2005, så var det mye mindre rå biler enn 2002. Ble selvfølgelig meget skuffet !!! Utviklingen er skremmende, da de rå biler uteblir. Antall folk/biler er vel omtrent det samme. Dette veit klubben bedre enn meg da de har oversikt over antall besøkende. Men det att de råe bilene uteblir er ett stort minus !!! Jeg drar på treff for hovedsaklig å se på rå biler med 500, 600, 700 hk. Dette er morro å se på !!! Hvor kult er det å se "standard" biler med 150 hk???? NOT !!! Stemmer det jeg leser at f.eks standard RS2 biler vil slite med lydnivået ?? Råe biler = mye folk !!! Jeg håper dahlbeck med golfen, Ts-racing, jonus og de store gutta med power kommer iår. Men er redd dette rundt lydnivået setter en stopper ..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet Mai 26, 2006 Dette er et treff for alle medlemmer med sine biler, ikke bare de "gromme" du nevner. Det er et hovedtreff med mulighet for medlemmer å prøve bilen sin på bane Støy er et problem som kan koste klubben masse penger. Mener det var ca 15000,- i bøter sist. Skal du absolutt se værstingbiler kan du jo dra på Gatebil i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#122 Skrevet Mai 26, 2006 Hvis jeg sammenligner treffet fra ifjor mot det i 2002,så vil jeg først og fremst si at antall rå/heftige biler er blitt vesentlig redusert. .. Ifjor, 2005, så var det mye mindre rå biler enn 2002. Ble selvfølgelig meget skuffet !!! Utviklingen er skremmende, da de rå biler uteblir. Antall folk/biler er vel omtrent det samme. Dette veit klubben bedre enn meg da de har oversikt over antall besøkende. Men det att de råe bilene uteblir er ett stort minus !!! Jeg drar på treff for hovedsaklig å se på rå biler med 500, 600, 700 hk. Dette er morro å se på !!! Hvor kult er det å se "standard" biler med 150 hk???? NOT !!! Stemmer det jeg leser at f.eks standard RS2 biler vil slite med lydnivået ?? Råe biler = mye folk !!! Jeg håper dahlbeck med golfen, Ts-racing, jonus og de store gutta med power kommer iår. Men er redd dette rundt lydnivået setter en stopper. Først av alt, det er som Arne W sier, opprinnelig et treff for å la medlemme dra ut på banen med sine egne biler -- altså FERDIGHETSTRENING. Men igjen er jeg helt enig med deg i det at det selvfølgelig er stilig å se unike biler, tiltross for at dette ikke er hovedintensjonen med banetreffene til VW - Audi Club Norwegen. Desverre er det slik at det er begrensede antall ganger banene i Norge har lov til å ha høyere dB-grense enn det de vanlig har. Naturlig nok er det de store profitt-arrangementene til f.eks. Gatebil som da prioriteres. Men igjen, hvis en bil ikke klarer å overholde noenlunde normale aspekter av støynivå, så synes jeg heller ikke det er helt Gatebil-preg over det hele. De aller fleste RS2er m.fl. bør kunne klare å holde seg under grensen som blir satt. Uansett er det trist om vi alle igjen må betale kollektivt for bøtlegging av medlemmer som er så uheldige at de klarer å overholde dB-nivået ved teknisk kontroll, men ikke ute på banen -- være seg velvitende eller ikke. Hovedstyret/Banekjøringsansvarlige: har dere konkret info om dB-målingen? Så KANSKJE vi slipper å ende opp som i fjor med dårlig forberedelser på info om dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#123 Skrevet Mai 26, 2006 Dette er et treff for alle medlemmer med sine biler, ikke bare de "gromme" du nevner. Det er et hovedtreff med mulighet for medlemmer å prøve bilen sin på bane Støy er et problem som kan koste klubben masse penger. Mener det var ca 15000,- i bøter sist. Skal du absolutt se værstingbiler kan du jo dra på Gatebil i morra. Nå har jeg vel erta på meg flere tenker jeg, men samme det Jeg ser poenget ditt med at medlemmene kan komme og teste sine "vanlige" biler. Men jeg mener det bør være rom for at værstingene også kan kjøre der, slik som f.eks i 2002. I 2002, hadde jeg aldri sett en bil med 600 hk live på en bane før. Det var stort å se disse bilene da !! Disse bilene trekker til seg folk som egentlig ikke drar på treff, men de kommer pga at de får se disse råe bilene i action. Akkurat som meg. Jeg kommer for å se kule biler på banen og kjøre litt selv. Jeg pleier å ta med meg 3-4 kompiser på treffet. Hvis jeg ikke drar, så blir det 3-4 stk mindre. Tror kanskje det er flere som tenker slik. Jeg veit ikke, bare tror .... Som du sier, jeg kan dra på Gatebil. Men der er det så mye folk at jeg ikke gidder. Syns audi treffene er akkurat passe store. Men jeg har jo mulighet til å dra på NorskBilVognForbundets treff da .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#124 Skrevet Mai 26, 2006 Hovedstyret/Banekjøringsansvarlige: har dere konkret info om dB-målingen?Så KANSKJE vi slipper å ende opp som i fjor med dårlig forberedelser på info om dette. Angående db-målingen. I fjor ble denne praktisert slik. Sensoren er i den nordlige svingen og litt ut på langstrekka. Jeg så flere "bråkete" biler som kjørte rolig i denne svingen og litt utpå strekka, for så gi maks gass på resten av banen. De som ikke viste om denne sensoren og hadde høyt db-volum, ble altså vinket av banen. Da får man innformere meget nøye til hver sjåfør (sikkert ikke alle som rekker føre møtet tidlig om morgenen) om denne sensoren og henge ut en stor RØD plakat i svingen. Da slipper man bøter Robert Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#125 Skrevet Mai 26, 2006 Jeg skjønner hva du mener, men vi er prisgitt hva utleier bestemmer. Det er alltid gøy å se de store bilene, men det er minst like morro å kjøre selv, selv om man "bare" har 150hk. Jeg er sikker på at dem med små motorer har det like morro på banen. Hvorfor ikke prøve selv? BTW: så sitter ikke jeg i styret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...