#51 Skrevet Mai 29, 2005 Går fint an å bygge skikkelig motor som IKKE bråker......jeg skal iallfall bygge eksosanlegg som gjør at jeg ikke blir flagget av etter en halv runde. Men som nevnt tidligere her i tråden. Teknisk kontrollant/er har gjort en dårlig jobb i og med at det ble en bot på klubben i helgen. Greit nok at man kan se litt mellom fingrene,for all del. Men det er forskjell på å se mellom fingrene og å dekke til hele trynet liksom. Det er desverre blitt slik i potetlandet Norge at alt som har med bil/mc osv osv å gjøre SKAL ikke være gøy å holde på med,å det skal iallfall være DYRT!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mai 30, 2005 4 pakkker med stålull og en grillrist, så fikk vi ned DB på bilen til et lavere nivå. Om allt ble inni potta tror jeg ikke. På alle fører møtene ble det opplyst om hvor støy måleren stod, alle som har biler i grenseland måtte ta det med ro her. Det var grunnen til at vi lå i 90 kmt på langsiden. Måling av støy på teknisk gjøres etter Bilsportsforbundets regler. Men støyen blir høyere når vi får fullt pådrag og motstand for bilen. Derfor kan folk få kjøre av oss, men så bli vinket av pga støymåleren på banen slår ut. Ny eksos kommer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mai 30, 2005 Jeg vil bare understreke at det ble sagt under alle førermøtene hvor støymåleren stod, og det er på ingen måte gjort noen forskjellsbehandling her. Alle som ble flagget av pga støy, fikk også mulighet til å komme utpå igjen, så sant de hadde prøvd å rette på problemet. Tærud/Hansen f.eks gjorde jo dette ved hjelt av stålull, så alle KAN hvis man vil... Jeg kom seint, så jeg var ikke på førermøtet....så syns noen kunne ha informert meg om det da jeg betalte for banekjøringen...... Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk kjøre noe mere......da dro jeg hematt med engang ! Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mai 30, 2005 Beklager litt OT, men dette engasjerte litt for mye.. Æh.. Er heldigvis ikke bare jeg som reagerer på dette, men må oppsummere for min egen del: 1. Lite gjennomtenkt å anlegge en 'racerbane' på et sted med 'gretne gubber' som nærmeste nabo, 2. Dumt å ikke kjøre dB-måling på bilene før de går utpå banen, (og også før man betaler baneavgift?) det er jo ikke lett å vite hva slags lyd ens bil avgir? 3. Utrolig at klubben må betale bøter for at én bil har 'lyd' som er over et visst nivå, i hvertfall hvis vedkommende har blitt gjort oppmerksom på det! Synes hele det 'kvoteopplegget' Vålerbanen kjører med virker helt latterlig, og 'at reglene er sånn' skal da vel ikke være noen grunn til at de ikke kan endres? Når man anlegger en bane på et sånt sted bør man få sjekket hodet, spør du meg! Og at Rudskogen er et bedre plassert område er vel utenom all diskusjon.. ? Når får vi et motorsportsenter på østlandet (Våler er _ikke_ østlandet..) med F1-dimensjoner? Kan jo ta en oljemilliard eller noe? Nei, dette hjelper i hvertfall ikke på at jeg kommer til å dra dit, men nå synes jeg det er 'langt nok unna' fra før av også, da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Mai 30, 2005 1. Lite gjennomtenkt å anlegge en 'racerbane' på et sted med 'gretne gubber' som nærmeste nabo,2. Dumt å ikke kjøre dB-måling på bilene før de går utpå banen, (og også før man betaler baneavgift?) det er jo ikke lett å vite hva slags lyd ens bil avgir? 3. Utrolig at klubben må betale bøter for at én bil har 'lyd' som er over et visst nivå, i hvertfall hvis vedkommende har blitt gjort oppmerksom på det! Synes hele det 'kvoteopplegget' Vålerbanen kjører med virker helt latterlig, og 'at reglene er sånn' skal da vel ikke være noen grunn til at de ikke kan endres? Og at Rudskogen er et bedre plassert område er vel utenom all diskusjon.. ? 1. Det kan man si, men banen ligger der den ligger uten at vi kan gjøre noe særlig med det. 2. Det ble kjørt dB måling på en del biler før de slapp ut på banen. Per Håkon Tærud og Bjørn Carlsen kan evt forklare mer om hva de gjorde her (jeg kjenner ikke detaljene). Å ta betaling etter teknisk kontroll blir veldig upraktisk, da er det greiere å gjøre som vi har gjort: Ta betaling på forhånd og gi refusjon til de som ikke har fått kjørt i det hele tatt. 3. Klubben blir gitt bot for gjentatt brudd på reglene for samme bil, ikke første gang den bryter grensa (jeg har forklart prosessen i ett innlegg lenger opp). Når det gjelder at 'reglene bare er sånn' så må du gjerne prøve å gjøre noe med det om du vil, husk at klubben er for medlemmer AV medlemmer. Ta gjerne kontakt med fylkeskommune, politikere eller noe for å få det endret... På Rudskogen så er det 90dB som er grensa der også, men det er mulig at de ikke håndhever det like strengt eller at måleren er plassert slik at det ikke blir så strengt i praksis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Mai 30, 2005 Målig av støy: Målingen skal foretas på 4500 omdr/min 45 grader og 50 cm ut fra bilen. Denne målingen gjøres uten at motoren har noen belastning. Dette kan føre til at målingen på banen blir høyere. Alle som jeg snakket med pga sort flagg fikk beskjed at de måtte endre/prøve å gjøre noe med støyen. Vi brukte noen timer for å få ordnet dette på vår bil. Når vi har prøvd å endre får vi en ny sjanse og i tillegg tok vi det litt pent ved måleren som stod ca 100 m ut på langsiden på høyre side. En liten varehenger med en "antenne" på. På lørdagen ble "lydbildet" forandret da det begynnte å regne. Biler som pluttselig fikk kjøreforbud og biler som "sluttet" å bråke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Mai 30, 2005 Hei Har egentlig ikke noe problem med å respektere kravene til våler. Men her er det snakk om hvordan det blir gjort. Når jeg ikke får kjøre, mens andre super trimma biler som "brommer" 3x mere enn min får kjøre så syns jeg det er mektig urettferdig. Disse viste tilfeldigvis om svingen og valgte derfor å kjøre "rolig" ut av den svingen, for så "bromme" maks på alle de andre stedene !!! Ikke minst, disse folkene må jo ha fått info om denne svingen fra noen "interne" ...kanskje noe lignende som "kjør rolig i den svingen og gi maks gass på resten av banen" ble sagt da ?....forskjell behandling kaller man dette !!!! .....og, kunne ikke de som ble nektet ha fått ny en sjanse(siden de ikke viste det eller hadde glemte det), så hadde alle vært fornøyd? Joa, sant det...skal ha inn demper i potta, så da regner jeg kan kjøre til neste år:) Synd med boten ! Men kunne dere ikke ha satt opp rødt band i den svingen slik at alle viste det (og minnet på det siden man blir ivrig og glemmer alt av fornuftighet) ?? Hadde det vært teknisk kontroll med tanke på støynivå, så ville vel mange av de "beste" bilene som var der i helga IKKE kunne ha kjørt ....Det hadde vel vært litt kjedelig kanskje ??? Siden mange kommer pga de vil se disse bilene i action. Personlig er det en veldig god grunn til at jeg kommer på treffet. Ellers syns jeg treffet var konge bra, mange råe og fine biler både på utstilling og på banen...... Robert 1. For det første, var det ingen av "superbilene" som bråkte mer enn bla din gjorde, hvordan jeg vet dette? Jo, jeg satt i tårnet sammen med han som satt ved støymåleren... Støymåler ble det informert om på førermøtet, at du ikke var på førermøtet tilsier at du egentlig ikke skulle ha fått kjør FØR du hadde deltatt på et slik. De fleste som har kjørte på banen og har ekstra gromme biler, vet hvor støymålerern sitter pga at de har vært flere ganger og kjørt på samme banene. Ny sjanse? Mener DU at klubben skal betale for boten som du ville påført oss? Og sette et rødt band i svingen, ville ha vært som om å tre en søppelsekk over 80-skiltet... Og de bilene som var over, gjorde en innsats for å få støyen ned på bilen sin. (Ref. Per Håkon) Og til Øystein Beddari: Det er 90 DB grense på Rudskogen og, du sier at vi burde leie en annen bane da evt. Hvor da? Vadsø Raceway? Bare spør jeg... Håkon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Mai 30, 2005 1. For det første, var det ingen av "superbilene" som bråkte mer enn bla din gjorde, hvordan jeg vet dette? Jo, jeg satt i tårnet sammen med han som satt ved støymåleren... Nei, ikke akkurat der ...men alle andre stedene på banen bråkte de nok minst like mye som min. Støymåler ble det informert om på førermøtet, at du ikke var på førermøtet tilsier at du egentlig ikke skulle ha fått kjør FØR du hadde deltatt på et slik. Greit nok...men da burde vedkommende spurt meg om jeg hadde vært på det da ? Ny sjanse? Mener DU at klubben skal betale for boten som du ville påført oss? Nei !! men da kunne noen ha fortalt meg at akkurat der så får jeg ikke kjøre fortere enn f.eks 80 km/t der ! Du veit like godt som meg at mange av de andre bilene som kjørte bråkte minst like mye som min ved full pådrag !! Og sette et rødt band i svingen, ville ha vært som om å tre en søppelsekk over 80-skiltet... hmmm....den skjønte jeg ikke !! Jeg hadde nok med å se på banen da jeg kjørte i regnværet ....hadde det vært store røde band der, så hadde folk fått påminning om at her må man ta det med ro.....ergo, alle hadde fått kjørt og alle hadde vært fornøyde ! Nei, nok om dette ...gjort er gjort ! .....Da får jeg vente 1 år med å kjøre på banen igjen.... burde være grei tid til å få dempet lyden på det. Skuffelsen har nok fått lagt seg nå ...... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Mai 30, 2005 En enkel måte å få ned støy på er bakre eksos potte med ende rør som på en diesel bil.Med bøyde eksos stusser nedover.Dette er brukt i rally sammen heng for å få ned støy nivå.Dette pga. at lyden går ned i bakken ikke rett bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Mai 30, 2005 Det er flere biler som originalt overskrider 90dB ved pådrag. Dette er godkjente biler som har lov til å kjøre på vei. Med andre ord stiller Våler og Rudskogen strengere krav til støy enn det som tillates på vanlig vei. Latterlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Mai 30, 2005 Det er flere biler som originalt overskrider 90dB ved pådrag. Dette er godkjente biler som har lov til å kjøre på vei. Med andre ord stiller Våler og Rudskogen strengere krav til støy enn det som tillates på vanlig vei.Latterlig Jeg gjentar: Det er ikke hverken Vålerbanen eller Rudskogen som har bestemt dette, dette er bestemt av fylkesmannen i det repektive fylket... Sånn er det bare... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Mai 30, 2005 Rettelse på min post her inne, Corrado har ett støynivå på 86 dB v/4200 Rpm, ikke 90 dB som jeg først skreiv. Men uansett, en banan i eksosen hjelper på for høy støy (Ref. Banana in the tailpipe trix, Beverly Hills Cop) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Mai 30, 2005 Jeg gjentar: Det er ikke hverken Vålerbanen eller Rudskogen som har bestemt dette, dette er bestemt av fylkesmannen i det repektive fylket... Sånn er det bare... Jeg er fullstendig klar over det, men det gjør ikke saken noe mindre latterlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Mai 30, 2005 Men, det var flere biler som kjørte uten problem på gatebil som ble stoppet i helgen?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Mai 30, 2005 Men, det var flere biler som kjørte uten problem på gatebil som ble stoppet i helgen?????? Gatebil er en av 6 arr. som får tillatelse opp til 100 db, hvorfor Gatebil får og ikke vi? Tja, 600 vs 8000 tilskuere er vel en årsak... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Mai 30, 2005 Men, det var flere biler som kjørte uten problem på gatebil som ble stoppet i helgen??????Gatebil hadde vel en grense som var ti ganger så høy, 100dB... Edit: Håkon var raskere ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Mai 30, 2005 Gatebil hadde vel en grense som var ti ganger så høy, 100dB... Edit: Håkon var raskere ja En økning på 3 dB tilsvarer en dobbling i lydvolum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Mai 30, 2005 En økning på 3 dB tilsvarer en dobbling i lydvolum.Ja... og en økning på 10db tilsvarer en ti-dobling av lydtrykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Mai 30, 2005 Gatebil er en av 6 arr. som får tillatelse opp til 100 db, hvorfor Gatebil får og ikke vi? Tja, 600 vs 8000 tilskuere er vel en årsak... Money talks .....hvor mye penger tror ikke dere Gatebil legger igjen på Våler og Rudskogen da ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Mai 30, 2005 Hei! Første gang jeg var på et Audi treff. Jeg og en kompis kjørte fra Stavanger i min RS2. Har brukt hele vinteren på å oppgradere understell og bremser (322mm bremser, foringer, coilovers, stag, opphengs- og styrekuler +++) Skal jeg være helt ærlig må jeg si at jeg ble litt skuffet. Dette har flere grunner: 1. Jeg ble syk på turen (influensa). Hadde lite overskudd, mye soving og lite festing. 2. 6km før Kongsberg ble den ene bolten til adapteren på bremsekalippteren klippet rett av.... Heldigvis ble ingenting ødelagt (lav fart!) Bare noen riper her og der, men skummelt til tusen! Ble stående der noen timer. Fikk ordnet det med NAF og noen behjelpelige lokalfolk 3. Dårlig med info, hadde selvføgelig glemt å printe ut programmet. Så vi måtte spørre om hva som skjedde og hvor hele veien. (kune godt vært et oppslag eller to både på banen og på Haslemoen) 4. Ingen teknisk kontroll, da jeg spurte fikk jeg beskjed om at det ikke var så farlig... Og bare så det er sagt, på det førermøte jeg var på ble det ikke sagt NOE som helst om støymåling! Betyr ikke så mye for meg siden min bil er original motormessig. Det ble derimot sagt noe om forbikjøring som jeg ikke tror alle fikk med seg. Jeg ble nemlig nesten torpedert i siden i en sving av en TT. Jeg kjørte da med instruktør siden jeg ikke har kjørt på bane før, han ble en tanke forbannet. Jeg ble en tanke sjokkert... 5. Syns det var mye bra biler, både på utstilling og på banen. Men jeg savnet en del av de store kanonene, Dahlbäck, Jonus, KRB osv, osv... Litt dumt hvis de ikke kom p.g.a. støygrensen... 6. Litt dårligere vær enn jeg hadde håpet på Mesteparten av dette var selfølgelig uheldige omstendigheter og har ingenting med klubben å gjøre. Turen var fin den alt i alt og vil herved takke de som arrangerte det hele. Så får vi se til neste år hvordan ting står til, om vi skal satse på en tur da! Mvh, Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Mai 30, 2005 Og til Øystein Beddari: Det er 90 DB grense på Rudskogen og, du sier at vi burde leie en annen bane da evt. Hvor da? Vadsø Raceway? Bare spør jeg... Håkon. Er jo greit du klarer å holde deg seriøs her, du veit like godt som meg at det ikke er noe bane i Vadsø. Vis vi ikke klarer støykravene på Våler hvorfor i svarte f... leies denne banen da, og vis Rudskogen har mindre kontroll på støyen så må det jo være logisk å leie banen der da vist det skal arrangeres treff på øst-landet. Jeg syns dere kunne ha engasjer dere litt mer for å leie eller støttet sommertreff.no/ACR et år og sett om det hadde vært noe for dere det. Vi har ikke noe råere anlegg i Norden. Men det som undrer meg litt er hvorfor vi omtrent er de eneste som får problemer med støy på Våler. Det arrangeres mye treff på Våler av andre klubber og venne gjenger som ikke har noe problem med dette. Jeg kan til dags dato ikke huske å ha sett eller hørt om noen som er blitt stoppet utennom på våre treff. Hva kommer dette av???? Er det at VW AUDI bilene lager så mye mer bråk en Japser , Forder, Porscher, BMWer, Driftere osv. Beklager men jeg skjønner ikke dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Mai 30, 2005 Men det som undrer meg litt er hvorfor vi omtrent er de eneste som får problemer med støy på Våler. Det arrangeres mye treff på Våler av andre klubber og venne gjenger som ikke har noe problem med dette. Jeg kan til dags dato ikke huske å ha sett eller hørt om noen som er blitt stoppet utennom på våre treff. Hva kommer dette av???? Er det at VW AUDI bilene lager så mye mer bråk en Japser , Forder, Porscher, BMWer, Driftere osv. Beklager men jeg skjønner ikke dette. På Bilforumet.net sitt treff for 1.5 år ca på Våler ble flere japser vinket av. Husker ikke akkurat hvor mange er jo lenge siden. Men vi var vel 30 stk biler og fler enn 1 som ble vinket av der pga db. Så høy prosentdel. en 200sx s14 iallfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Mai 30, 2005 Men det som undrer meg litt er hvorfor vi omtrent er de eneste som får problemer med støy på Våler. Det arrangeres mye treff på Våler av andre klubber og venne gjenger som ikke har noe problem med dette. Jeg kan til dags dato ikke huske å ha sett eller hørt om noen som er blitt stoppet utennom på våre treff. Vel, jeg satt og snakket med en kar som hadde vært på motorsykkelstevne/treff på Våler helga før og der ble flere av de splitter nye, pip orginale GATEsyklene flagget av pga støy så det er nok ikke bare oss Men helt ærlig, jeg skjønner ikke hva folk piper etter De som har satt grensen er jo selvfølgelig idioter, tvangsflytting av beboere i bolighus er det eneste rette på et sånt sted. Dere som klager på støykravene er også idioter. Jeg skulle ikke kjøre på bane, jeg hadde ikke engang med meg bil, men jeg visste at kravet var 90dB! Hvorfor? Jo fordi jeg er litt over middels bilintressert og skulle på et treff med banekjøring. Det forekommer meg at noen er noget bevisstløse fra tid til annen. Når folk som vet de skal kjøre på banen før de reiser hjemmefra sjokkert kommer fra førermøte og utbryter: vi må ha hjelm på oss. Da blir jeg litt matt. Jeg hadde hjelm med meg! Hvorfor? Jo fordi jeg er litt over middels bilintressert og skulle på et treff med banekjøring. Og nå klages det høyt og lavt over et støykrav og for liten informasjon rundt det. Flere av bilene som kjørte på banen både lørdag og søndag gikk uforskammet godt uten at det bråkte så innmari av dem. Jeg vet det! Hvorfor? Jo fordi jeg er litt over middels bilintressert og var på et treff med banekjøring i helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Mai 30, 2005 Vis vi ikke klarer støykravene på Våler hvorfor i svarte f... leies denne banen da, og vis Rudskogen har mindre kontroll på støyen så må det jo være logisk å leie banen der da vist det skal arrangeres treff på øst-landet. Vi leier Rudskogen i slutten av juli. Tror ikke det er aktuelt å leie Rudskogen to ganger pr år. Våler sitt anlegg har en del andre fordeler enn Rudskogen (større asfaltplass for utstilling, bedre fasiliteter etc). Husk at treffet ikke bare er banekjøringen. Jeg syns dere kunne ha engasjer dere litt mer for å leie eller støttet sommertreff.no/ACR et år og sett om det hadde vært noe for dere det. Vi har ikke noe råere anlegg i Norden. Jeg er ikke i tvil om at anlegget på ACR er veldig bra, men avstanden i forhold til mesteparten av medlemsmassen er veldig stor (i følge mitt Garmin GPS navi program så tar det bare en halvtime lenger å kjøre til Nurburgring/Nordschleife fra Oslo, kanskje vi skulle hatt treff der også? ). Jeg tror at oppmøtet vil bli litt for lite, men du må gjerne jobbe mer med det og komme med et realistisk forslag til styret. Hvor mange som er villige til å kjøre så langt (avstanden fra Oslo er vel ca 100 mil?) kan du jo kartlegge ved å lage en undersøkelse på forumet. Men det som undrer meg litt er hvorfor vi omtrent er de eneste som får problemer med støy på Våler. Det arrangeres mye treff på Våler av andre klubber og venne gjenger som ikke har noe problem med dette. Jeg kan til dags dato ikke huske å ha sett eller hørt om noen som er blitt stoppet utennom på våre treff. Hva kommer dette av???? Er det at VW AUDI bilene lager så mye mer bråk en Japser , Forder, Porscher, BMWer, Driftere osv. Om vi har mer problemer enn andre har jeg ingen anelse om, men vil gjerne ha forklaring på det om det er tilfelle. Jeg synes de som bygger værstingbiler kunne hatt dette med støygrenser litt i bakhodet når de bygger og sørge for at de bygger noe som holdt seg under grensene. Kan ikke helt skjønne at bilene vil gå dårlig for det (men nå driver ikke jeg med trimming av biler...). Jeg synes også det er litt teit at de blir sure når de ikke får kjøre mer når de vet på forhånd før treffet at grensa er på 90 dB. En av de uttalte også at klubben burde med vilje ta på seg en 5-10 støybøter på treffa slik at værstingene skulle få kjørt/vise seg frem litt. Jeg tviler på at flertallet i medlemsmassen er enig i dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Mai 30, 2005 Vel, jeg satt og snakket med en kar som hadde vært på motorsykkelstevne/treff på Våler helga før og der ble flere av de splitter nye, pip orginale GATEsyklene flagget av pga støy så det er nok ikke bare oss Men helt ærlig, jeg skjønner ikke hva folk piper etter De som har satt grensen er jo selvfølgelig idioter, tvangsflytting av beboere i bolighus er det eneste rette på et sånt sted. Dere som klager på støykravene er også idioter. Jeg skulle ikke kjøre på bane, jeg hadde ikke engang med meg bil, men jeg visste at kravet var 90dB! Hvorfor? Jo fordi jeg er litt over middels bilintressert og skulle på et treff med banekjøring. Det forekommer meg at noen er noget bevisstløse fra tid til annen. Når folk som vet de skal kjøre på banen før de reiser hjemmefra sjokkert kommer fra førermøte og utbryter: vi må ha hjelm på oss. Da blir jeg litt matt. Jeg hadde hjelm med meg! Hvorfor? Jo fordi jeg er litt over middels bilintressert og skulle på et treff med banekjøring. Og nå klages det høyt og lavt over et støykrav og for liten informasjon rundt det. Flere av bilene som kjørte på banen både lørdag og søndag gikk uforskammet godt uten at det bråkte så innmari av dem. Jeg vet det! Hvorfor? Jo fordi jeg er litt over middels bilintressert og var på et treff med banekjøring i helga Jeg kan ikke bli mere enig med deg Terje!! Måtte lese det avsnittet med hjelm tre ganger........var det virkelig folk som ble sjokkert av at de måtte ha på seg hjelm ??????????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...