#126 Skrevet Mai 26, 2006 Jeg skjønner hva du mener, men vi er prisgitt hva utleier bestemmer. Det er alltid gøy å se de store bilene, men det er minst like morro å kjøre selv, selv om man "bare" har 150hk. Jeg er sikker på at dem med små motorer har det like morro på banen. Hvorfor ikke prøve selv? BTW: så sitter ikke jeg i styret. Så det etterpå (om at du ikke var i styret) var litt uklar der. Joa, helt enig med det om å kjøre små biler. For mange er det sikkert mere enn kult nok å kjøre mindre biler på banen. Det jeg vil fram til er at store råe biler lokker til seg flere folk på treffet. Og med flere folk, så blir det mere penger og kanskje det er nok til å få 100 db grense ?? jeg antar at db grensa går på penger eller hvor stort treffet er ? Jeg har kjørt selv på bane og syns det var dritkult. Har tenkt å gjøre det iår også, så fremt jeg får fikset bremsene:) Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#127 Skrevet Mai 27, 2006 er det umulig å bygge værstingbil med noenlunde normal lydnivå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#128 Skrevet Mai 27, 2006 er det umulig å bygge værstingbil med noenlunde normal lydnivå? De aller fleste sliter nok med 90 db grensa. Gatebil har jo 100 db grense og der kjører jo alle. Om det er mulig bygge effektanlegg som kommer ned på 90 db for 500 hk++ biler er vel lite trolig..... det er sikkert mekanikkere her som kan svare på det ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#129 Skrevet Mai 27, 2006 Jeg skjønner hva du mener, men vi er prisgitt hva utleier bestemmer. Jeg er ikke enig i dette. Jeg mener bestemt at vi er store nok som klubb til å kunne få til 100db treff. Slik jeg ser det må vi være blant de 3 største bidragsyterene økonomisk til Vålerbanen. Vi har stor medlemsmasse og godt oppmøte kombinert med en solid økonomisk historie så jeg ser ingen grunn til at VACN ikke kan begynne å forlange ting fra Vålerbanen. Her gjelder det å bruke fantasien. Jeg har sagt dette utallige ganger ved tidligere anledinger, men velger å si det igjen. Når det arrangeres go-cart løp på go-cart banen så er det 100db som gjelder for anlegget. Vi blir da eventuellt tvunget til å campe annerledes, men vi får 100db. Vi kan ta en dialog med våler og booke banen i 3-5 år fremover med regulert pris og støy. Det er sjelden en bedrift sier nei til å sikkre sine finansielle utsikter, særlig med henblikk på at det er andre baneanlegg i horisonten. Jeg står på mitt og mener derfor bestemt at dette er noe som kan jobbes med og som uten tvil kan endres på med litt insats. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#130 Skrevet Mai 27, 2006 Da synes jeg det jaggu er på tide at styret tar tak i dette og kommer med krav overfor utleier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#131 Skrevet Mai 27, 2006 Det er me som er kunden her, og da bør me kunne ha muligheiten til å stille litt krav, og ihvertfall dersom ein får til ein langsiktig avtale. ~50 000 kr for to dager, er jo ganske mykje pengar.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#132 Skrevet Mai 27, 2006 Jeg er ikke enig i dette. Jeg mener bestemt at vi er store nok som klubb til å kunne få til 100db treff. Slik jeg ser det må vi være blant de 3 største bidragsyterene økonomisk til Vålerbanen. Vi har stor medlemsmasse og godt oppmøte kombinert med en solid økonomisk historie så jeg ser ingen grunn til at VACN ikke kan begynne å forlange ting fra Vålerbanen. Her gjelder det å bruke fantasien. Jeg har sagt dette utallige ganger ved tidligere anledinger, men velger å si det igjen. Når det arrangeres go-cart løp på go-cart banen så er det 100db som gjelder for anlegget. Vi blir da eventuellt tvunget til å campe annerledes, men vi får 100db. Vi kan ta en dialog med våler og booke banen i 3-5 år fremover med regulert pris og støy. Det er sjelden en bedrift sier nei til å sikkre sine finansielle utsikter, særlig med henblikk på at det er andre baneanlegg i horisonten. Jeg står på mitt og mener derfor bestemt at dette er noe som kan jobbes med og som uten tvil kan endres på med litt insats. Dette viste jeg ikke, at go-kart klubben har 100 db. Hvis dem har 100 db, så burde jaggu meg Audi klubben klare det ! Og at det ikke kommer an på størrelsen. Hvis man kan booke banen i flere år fremover og det da er lettere med 100 db, så burde jo det abselutt gjøres ?? Våler er sikkert interessert at klubber booker banen i flere år, det sikrer jo litt an inntektene dems. Hvis det er sant som sier Paul, så burde jo dette la seg gjøre med litt innsats/prioritering .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#133 Skrevet Mai 27, 2006 Dette viste jeg ikke, at go-kart klubben har 100 db. Hvis dem har 100 db, så burde jaggu meg Audi klubben klare det ! Og at det ikke kommer an på størrelsen. Hvis man kan booke banen i flere år fremover og det da er lettere med 100 db, så burde jo det abselutt gjøres ?? Våler er sikkert interessert at klubber booker banen i flere år, det sikrer jo litt an inntektene dems. Hvis det er sant som sier Paul, så burde jo dette la seg gjøre med litt innsats/prioritering .... Robert Ja, tror de fleste er interresert i det her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#134 Skrevet Mai 27, 2006 Da er det bare å lese denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54574 og sende forslag til styret på dette så vil selvsagt styret se på saken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#135 Skrevet Mai 28, 2006 Da er det bare å lese denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54574 og sende forslag til styret på dette så vil selvsagt styret se på saken. Takk for tipset. Da har jeg kommet med en tilbake melding på dette Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#136 Skrevet Mai 28, 2006 Dealler fleste RS2er m.fl. bør kunne klare å holde seg under grensen som blir satt. . Ja, viss grensa er 90dB, så burde det vere mulig. Men leste i ein annen tråd her at man kom til å gå ut fra kva støytall som sto i vognkortet. På f.eks ein Rs2 er det kun 82dB. Men 3" eksos, så kan man verfall gløyme det... Uansett er det trist om vi alle igjen må betale kollektivt for bøtlegging av medlemmer som er så uheldige at de klarer å overholde dB-nivået ved teknisk kontroll, men ikke ute på banen -- være seg velvitende eller ikke. Ja, men dette er fort kan skje med ein turbobil. Går kansje stilt på 4000rpm uten belastning. Men endrer fort karakter når det kommer eit 2bar ladetrykk inn i bilde.. .. Eksosen får brått fart på seg då... Hovedstyret/Banekjøringsansvarlige: har dere konkret info om dB-målingen? Så KANSKJE vi slipper å ende opp som i fjor med dårlig forberedelser på info om dette. Jepp! Her trengst det klare svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...