#1 Skrevet Desember 31, 2013 Kan en bruke 058 topp feks AEB uten VVT på en 06A blokk feks AWT? Hvis en skal bruke VVT, er det bare å flytte over innsugskam og kamkjede strammer fra 06A topp til 058 topp? Må vel da også bruke 06A kam drev for regreim, og camsensor fra 06A. Hvis ikke dette går; kan alle 06A topper brukes om hverandre? Er det bare ting "rundt" motoren som er forskjellig? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2014 For andre som lurer på det samme, tror jeg fant svaret jeg var ute etter; http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2666114-1.8t-Technical-Forum-Guide-FAQs-Tuning-Modification-Assistance-Troubleshooting Head Differences between Engine Codes* Size of intake/exhaust ports (image), AEB only US spec head to have larger ports. * Use of tensioners (VVT or non-VVT) * Valve covers * Camshaft gear (06A vs 058) * Hall sensor/CPS Shutter window - AEB has 1 window, all others have 4 Head Swapping - Large Port/AEB head on Small Port Block and the reverseAll 20v heads are interchangeable! Large port heads have no provision for the combi valve, thus you're secondary air injection pump not properly functioning and will throw a CEL. CELs can be avoided with resistors or better yet some chip tuner's code will ignore the errors and not display the CEL. On engines with VVT you can swap the VVT solenoid into a non-VVT head without issue. AEBs use 1 window cam trigger wheels, if your putting the AEB head on a small port post 2000 motor be sure to use the 4 window trigger wheel from the original head Cam pulley must match the short block. Putting a large port AEB head on a post 2000 06A block must retain the OE cam pulley, the 058/AEB pulley will not seat the timing belt correctly. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...