Anbefalte innlegg

Hei,

Er ny, så beklager om jeg lager tråd om et inlegg som allerede finnes.

Har før fått feil på ESP og Dynamic steering på bilen min, men disse var grunnet dødt batteri og forsvant etter et par meters kjøring.

Men igår klarte jeg det store, fikk det travelt ut av et kryss, og der begynte lysene å leke tivoli. Følgende feil kommer opp "Esp, ABS og "Automatisk Lys Regulator is defect". Prøvde å resette ESP systemet ved hjelp av å slå av og på tenningen, ikke noe hell med det, så jeg prøvde å koble fra batteriet for å resette (?) ikke noe hell. Derimot fikk jeg igjen "Dynamic Steering" lyset pga jeg koblet av batteriet, men denne gangen vil det ikke gå vekk.

Så nå har jeg følgende feilmeldinger aktiv :

ESP,ABS,"Automatic Light Regulator Defekt" og "Dynamic Steering"

Jeg tenker egentlig ABS sensor, og jeg har et drivledd som skal byttes på fredag. Noen som har mulighet til å bruke en vag-com for meg så jeg vet hva som er gale og om det skyldes drivledd tullet h.f ?

Og ja, bilen er en 2006 Audi A3 Sportback 1,9tdi..

Produsert i årskiftet, så det varier mellom deler fra 05/06, tross at den er en 06 modell..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen :)

Høres ut som en av sensorene tuller, tviler på at der har noe med drivleddet og gjøre med mindre det har klart og skadet sensoren.

Ville tatt en diagnose, du kan også bruke multimeter og måle sensorene om du ikke får tatt diagnose på den.

Men sikkert noen i Bergen som har vag-com :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Bergen holder du til. Kan ta en sjekk med vag com hvis du ønsker det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var igrunn det samme jeg funderte meg frem til, men stusser fremdeles på Lys justeringen som sluttet å virke, samt Dynamic steering...

Takk for svar :)

- - - Updated - - -

Hvor i Bergen holder du til. Kan ta en sjekk med vag com hvis du ønsker det.

Bor i Sandviken, rett ved torget. Men kan møte deg hvor som helst egentlig om du er villig til å hjelpe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem solved , de fleste feilkodene kom fra at bilen gikk tom for batteri for en stund tilbake siden. Aner ikke hvorfor feil.mld ikke kom før nå, trengte bare bytte en abs sensor. Takk for god hjelp :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.