#1 Skrevet Desember 31, 2013 Jeg har byttet kamm:_ene på ake motor, men jeg er litt i stuss om jeg har fått tilbake alle hestene. Innbiller meg at den ikke gir det samme som før. Motoren går fint og starter lett. Det jeg mistenker er at kammene ikke er 100 % timet til veiv. For montering skal låsestykker benyttes, men de jeg kjøpte passet ikke og jeg endte med å visuelt inspisere. I ettertid har jeg regnet ut at det gir 3 gr pr mm forskyvning på sporene, så 1 gr er ca 0,3 mm, og det klarer man ikke visuelt å se.. Til sammenligning vil en tann på registerreim gi ca 7,5 gr feil. Spørsmålet er hvor stor betydning 1 gr feil vil gi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 31, 2013 Sjekket måleblokker med vagcom? Sjekk også innsprøytningstidspunktet i grunninnstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 31, 2013 Innsprøytningstidspunktet er sjekket ut ja, og er innenfor. Måleblokkene har jeg derimot ikke sjekket ut, hva er det som finner på disse av interesse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2014 Hva med vippearm(er) som har falt av. Hvilke symptomer vil dette gi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2014 Har tatt noen målinger, men verdiene sier meg lite. Noen andre som vet om dette er normalt eller utenfor? Bilen veksler mellom å være innenfor og utenfor mtp timing. Når basic settings aktiveres får den gangen som er utenfor, men kommer innenfor etter at VCDS gir beskjed om "Please vait until the injection is fully retarded". Motoren får da samme gange som før basic settings aktiveres. [ATTACH=CONFIG]211170[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]211172[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]211171[/ATTACH] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...