#1 Skrevet Desember 31, 2013 Bilen min har alltid brukt litt kjølevæske, men har nå blitt verre. Oljen er helt normal farge på og bilen ryker ikke. Temperaturen er også normal. Klarer heller ikke å se noen form for lekkasje noen steder. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan feilsøke på og hvordan? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 31, 2013 Gå over alle slangeklemmer, det kan lekke så lite at du ikkje ser det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 31, 2013 Det skal jeg gjøre. Tenkte å trykkteste kjølesystemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2014 Toppakningsbrudd mellom kjølekanal og kompresjonsrom gir høyt trykk i anlegget så den kaster av seg vannet..vært borti dette utallige ganger på 1.9tdi , hatt 2 stk selv med samme problem. Tukt den hardt på tungt gir i lang motbakke og sett varmeapperat på full varme og se om det plutselig blåser kaldt...gjør det det kan jeg vedde på at det er pakningen. Søk på 1.9tdi toppakning... Er bilen din tunet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 1, 2014 Ja bilen min er tunet. Få se på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 1, 2014 (endret) På Passaten min hadde jeg også en sånn irriterende lekkasje. Så liten at en ikke kunne finne/se hvor vannet ble av. Kunne være nok å fylle opp 1 gang i året. Plutselig en dag ble det MYE værre. Vannet rant omtrent rett ut, men klarte å få bilen hjem uten at den ble for varm. Leverte bilen inn på det lokale verkstedet her, en dyktig kar. Han fant fort ut at det var en slange som var gåen, dette var visst en ganske vanlig problem da han hadde byttet en del av disse. Denne slangen går fra siden på toppen og bakover og har en 90* bøy inn på baksiden av toppen. Denne er (iflg mekanikeren) plassert slik originalt at den blir utsatt for en del påkjenninger. Da han fikset min, la han opp en ny slange på sin egen måte slik at den skulle holde lengre. Fikk se den gamle slangen, og den så jævlig ut, mildt sagt! Mulig det er annerledes lagt opp på en tverr-stillt motor. Men kan være greit å sjekke. Edit, kan også være den flensen i bak-kant av toppen. Har lest her inne at denne han lekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 1, 2014 Tusen takk for innlegg. Skal få sjekket det opp. Har funnet ut at det er ved hard belastning det forsvinner. Men varmeapparatet blåser like varmt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 1, 2014 Når du har kjørt den hardt og vannet forsvinner, er slangene dine veldig harde ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 1, 2014 Det må jeg prøve ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2014 Har da etter litt forskning funnet at at det lekker vann under ekspansjonstanken i skjøten der slangen under er koblet på, prøvde og skifte slangeklemmer men uten hell. Så da skal jeg få bestilt en ny tank og ny slange. Regner med det blir i orden da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 2, 2014 Sikker på at det ikke kommer ut av hullet som er max nivå på dunken, for det som skjer når du får for høyt trykk er at nivået vokser slik at overskudd av vannet når denne (over max) da blir det mye søl rundt dunken. Sett dette på A4 B5, Passat 3bg, og sist på en Passat 3C jeg sist skiftet toppakning på...(samme dunk som du har) Men får håpe for din del at det er dunken da som du trur. Hva jeg trur er noe annet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 2, 2014 Da hadde vel jeg sett vannet ha rennt nedover tanken. Er kun vann rundt koblingen under tanken. Og vannet hadde vel ikke forsvunnet helt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 2, 2014 Målte også etter eksos gasser i kjølevannstanken. Så helt fint ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 2, 2014 Spent på og høre om det løser seg med ny tank, forsøkt og trykksatt systemet ? Da skal det jo lekke på plassen du sier. Hvordan er slangene ved skikkelig griskjøring og harde pådrag i motbakke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 2, 2014 Ingen trykk i tanken når jeg åpner opp når det er tomt, så vil tro trykket går ut i koblingen under tanken. Er da ikke trykk i slanger heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 2, 2014 Fikk ikke trykksatt systemet da vi ikke hadde rett kobling på utstyret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 6, 2014 Skiftet ekspansjonstank. Den har nok vært lekk ja for den hadde ikke trykk i seg under kjøring. Trykket lakk ut sammens med vann. Nå er det normalt trykk og vannet holder seg der ved hard kjøring. Problem løst på en rimelig og enkel måte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 16, 2015 Mulig jeg spør litt dumt, men hvordan fant du ut at det ikke var trykk i tanken under kjøring ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...