Vannforbruk, uling fra turbo, merkelig ladetrykk. S6 2.2t

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bilen er chippet med en såkalt 290 chip fra Autopower.

Har hatt et ustabilt trykk som har variert mellom 0,9 - 1,2bar ved fullt pådrag. Det er byttet til strammere WG-fjær.

 

Monterte en MBC for og få opp litt mer trykk, samt et stabilt et.

Hadde en peak på 1,5bar hvor jeg fikk fuelcut. Fikk justert ned litt og hadde stabilt på 1,3 og peak på 1,4 bar.

 

Etter et par testturer har turboen begynt og ule ved spoolup. Det viser 0,7-0,9 i dashen, altså fremdeles litt vacuum.

Høres ut som en sirene. Hadde akkurat samme lyden i en 2.0TDI jeg hadde, der begynt turboen og bli dårlig, og gikk til helvete.

Klarer heller ikke mer enn 1,2-1,3bar nå. Og det skriker godt i turboen i forhold til tidligere. Har konfilter, så endel lyd er det jo i utgangspunktet.

 

Har sjekket for lekkasjer her og der, utenom bakkant av IC. Men det høres mer ut som det kommer fra turboen, lyden altså..

 

Har samtidig mista endel vann, kan ikke se en utvendig lekkasje. Ryker som den alltid har gjort, tålig gråhvitt. Men så er det jævlig rått på sørlandet for tida..

 

Kan turboen ha fått seg karamell av peaken på 1,5bar? Og som følge av dette bruke vann? Er jo en vanlig K24 turbo som står på.

 

Har og nettopp koblet opp anlegg i bilen, og satt i den forbindelse i en ny sikring til relèet som styrer afterrun-pumpa.

Ikke det at jeg kan høre den går noen gang. Så det burde ikke ha noe og si egentlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ladet 1,5-1,6 på K24 i 6 år jeg, har ikke tatt noe skade av det...

Kjent på akslingen på turboen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk hvertfall svar på hylinga...

Turbo.jpg

 

Henter en Turbonetics i morra, sammen med Rs2 manifoil, det burde gjøre susen.

 

Men vannlekkasjen, noen som har en formening om dette?

 

Kan ikke se no utvendig lekkasje igrunn.

Jeg byttet forresten ekspansjonstanken for en liten stund tilbake.

Trodde jeg fikk ut all luft, men kan det være at det fremdeles har vært luft igjen i systemet? Måtte vel fylle på 1-1,5L når det hadde gått tomt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oj den turboen er ferdi. hva betalte du for ny turbo da? tror min er sliten :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liggende to orginalturboer som er tålig brukt, men ikke så ille som din. Hvis du vil sette inn en orginal igjen frem til du har riktig map til neticsen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Fikk en god pris på settet, av Erling i Arendal. Broder som har vært i kontakt med han, lurer på om det var en E50 turbo?

Jan Aimar, takk for tilbudet :)

Men planen er oppgradering anyways, så det passa egentlig bare bra sånn sett ;-)

Struper ned ladetrykket på MBC, og håper det holder inntil videre.

 

Ser ut som jeg i tillegg handler med meg en bredbåndslambda fra Torshov på vei hjem idag som jeg klasker i downpipen.

 

Hvor mye mer kan jeg forresten hente ut på originale dyser med en BTR? Henger bensinpumpa med i det hele tatt?

Kan jo igrunn prøve og tyne ut det siste av disse før jeg bytter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg var redd for :P derfor jeg sa jeg hadde et par orginale liggende så du slapp å kjøre i stykker bilen pga feil map.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det visst både chipa hjerne og dyser i tillegg ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.