#1 Skrevet Januar 1, 2014 Gjelder en 2004 A6 1.8TQ. Den har 3'' downpipe nå, altså fjernet katalysator og 2,5'' eksos videre fra der downpipen slutter. Er k04 turbo, eurodyne software, 440cc dyser osv. Skal på eu-kontroll snart og har tenkt litt på og sveise inn en katalysator under bilen, altså for og få mindre mottrykk rett bak turbo, i stedetfor og sette en orginal katalysator inn for kontrollen sin del. En katalysator sveist inn i eksosanlegget, da under bilen må da vel fungere bra det også vil jeg tro? Er jo mange biler som har katalysatoren under bilen kontra rett etter turbo, tenker jo jeg. Årsaken til at jeg ønsker og gjøre det slik, er at da kan katalysatoren få lov og stå der, slik at jeg slipper og tenke mer på den saken i forbindelse med eu-kontroll, teknisk kontroll osv noe mer. Noen som har noen tips om hvilken og hvor jeg kan kjøpe en universal katalysator som funker OK? Noen race-cat til masse-tusen kr er noe jeg ikke gidder og invistere i på denne bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2014 Jeg kjøpte fra Uni-fit i Tyskland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2014 Universal katalysator du sveiste inn eller noe slik under bilen, eller katalysator for orginal plassering, altså rett etter turbo? Sistnevnte plassering syntes jeg er meget dårlig med tanke på baktrykk i turbo osv, derfor jeg ikke ønsker den der og heller vurderer og montere inn en lengere bakover i eksosanlegget, altså under bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...