Overhalt topp til 8v 1,8 GTi motor, evnt komplett 1.8 8v motor ØK

Anbefalte innlegg

Vurderer overhalling av min 1.8 8v EV motor til våren, med lett porting, honing, ny kam osv.

Hvis noen allerede har topp/deler liggende, eller har en komplett motor så kunne jo det vært like greit.

 

 

Send helst PM.

 

Torstein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er billigere og få gjort jobben om du kjenner noen enn å kjøpe ferdig:)

 

http://www.kamaksel.no for kam:) veldig bra, norsk prod,bra pris og super kvalitet samt super service..Han kjenner garantert noen som kan fixe toppen din også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Christer. Takk for tipset mht kamaksel.no. Ser at jeg faktisk har bestilt deler fra de for noen år siden, men hadde helt glemt de. Regner også med at det i utgangspunktet vil bli billigere å gjøre det på egen topp, men kan jo tenkes det ligger noen oppgitte prosjekter der ute som man kan få til en bra pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja han på kamaksel.no har jeg brukt i mange år! langt bedre kammer enn de man kjøper fra utelandet og omtrent lik pris.Han kan også lage custom kam til deg:)

 

det finnes flere her i landet som kan porte toppen din for en rimlig penge,kokvaske og glassblåse den først gjør susen:)

1,8 toppen fra golf 2/3 er ikke den letteste toppen å porte da det er lite gods på dvs steder.

 

Men bare litt filing av ugjevnheter og polere kanalene gjør jo susen samt.

 

Fått med meg at golf 1,8syncro topp har større ventiler også.

 

Skulle hatt en 1,8 syncro topp..husker ikke motorkoden i farta.

 

Så fixet litt på forbrenningskammer osv.

 

Ventiltetniger,styringer,fjærer og ventiler finner du til flotte priser på Ebay f.eks.Selv handlet alt av disse delene der til min bil nå.

 

ja men best når du vet nøyaktig hva som er gjort..oppgitte prosjekter ser jeg på som gambling å handle om du ikke kjenner han som har gjort jobben;)

 

Jeg har noen deler tilover fra mitt bygg som strax er ferdig om det er noe du trenger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.