#1 Skrevet Januar 2, 2014 (endret) Hei, fersk audieier her. Klarte å dra på meg en sånn for en månes tid siden. Bilen gikk ikke da heller, eier hadde ikke fått start etter registerhavari. Han hadde ikke mer tid til å feilsøke, men mente det var veivakselsensoren som var ødelagt. Motoren snur, men åpner ikke dysene eller for gnist. Jeg har søkt meg fram til hvordan jeg blinker ut feilkoder, men får ikke noen???? Bare 4444. Byttet veivakselsensoeren i blokka uten noe forandring. Jeg fant ut i går at det satt en veivakselsensor til, som tydligvis blir trigget av startkransen. Denne ble byttet med den som satt i blokken uten at det hjalp. men da fikk jeg feilkode 2111. Noen som har noe tips? Jeg har jo søkt her en del og ser kamføler og veivføler går igjen når bilen ikke har gnist eller bensin. Det lyser heller ikke noe oljelampe i instrumentpanelet, Skal vel være en lampe der? Mellom ladelampe og ABS lampe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2014 Hva ble ødelagt under reg. havari, og er alt byttet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2014 Ventilsalat under reg.havari. Begge toppene har vært av og byttet 7 ventiler. Ikke jeg som gjorde dette, men motoren har ok komp. på alle sylindere. Måtte av med innsuget siden forrige eier ikke hadde vært renslig nok og rotet et sånt metall klips til slanger nedi ene innsugskanalen. Som sagt, har ikke gnist og ikke åpner dysene. Bensinpumpa går og lager trykk så det holder. Men skjønner ikke hvorfor jeg ikke får opp feilkodet hvis hallfølerene eller veivakselsensoren(e) er defekt. Napper jeg av kontakten til nevte sensorer får jeg feilkode 2111 på veivakselsensor, og 2113 på hallføler. http://www.bilforumet.no/topic/165535-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com/#post1955420 Fant denne på bilforumet før jeg meldte meg inn her, Der er det en kort liste over feilkoder, men kunne tenkt meg en komplet en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2014 Hvis viser veiv sensor du må sjeke reg rem,er montert feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2014 Hvis viser veiv sensor du må sjeke reg rem,er montert feil. Hva mener du? Enten er reg.reim montert med riktig timing og jeg har kompresjon, ellers så er den montert feil og jeg har ikke kompresjon. Og jeg har komp, dog med litt i overkant stor variasjon, 12 bar på det laveste og 16 på deg høyeste. Eller sitter det noepå registret som også skal være med og styre tenning og bensin. Som tillegsinfo. så var det innbrudd i bilen med knusing av tenningslås mens den sto og ventet på reperasjon, så det er satt i ny tenningslås. Som sagt, har aldri hatt Audi, men har skrudd Opel på hobbybasis i 10 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2014 Du kan prøve med start gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2014 http://www.12v.org http://www.sjmautotechnik.com Disse sitene har mye bra info, men at du ikke får verken gnist eller bensin og heller ingen feilmeldinger, er jo noe merkelig.. Scott (sjm) har mest info på 10V og 20V, men veldig mye av infoen er lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2014 Kan prøve om den tenner med startgass ja. Det er en liten føler ved tenningslåsen. En startsperre. Kanskje den er blitt ødelagt? Det underlige er at det ikke er noen feilkoder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2014 (endret) http://www.12v.orghttp://www.sjmautotechnik.com Disse sitene har mye bra info, men at du ikke får verken gnist eller bensin og heller ingen feilmeldinger, er jo noe merkelig.. Scott (sjm) har mest info på 10V og 20V, men veldig mye av infoen er lik. 12v.org har jeg sett på allerede og fikk mye god info om hvor ting sitter, mens "sjm" fikk jeg ikke stort ut av. Kan prøve om den tenner med startgass ja. Det er en liten føler ved tenningslåsen. En startsperre. Kanskje den er blitt ødelagt? Det underlige er at det ikke er noen feilkoder.. Hvordan ser denne startsperreføleren ut? Lå en løs kontakt med to ledninger i som jeg ikke finner ut hvor skal. Passer fint bort til tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2014 Hvis du ikke har gnist kan det være Halgiveren som sitter på bak-kant av venstre topp inn mot torpedovegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 5, 2014 Har søkt litt rundt det med startsperre nå, og skal se på dette i morgen. Som sagt så er det byttet tenningslås på den etter reg.havariet. Men er det helt sikker at denne "gamle" haugen her er utstyrt med startsperre? Synest ikke jeg ser noe på gamle tenningsnøkelen!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 5, 2014 Da har jeg vel egentlig forkastet startsperre teorien siden gjengangeren på trøbbel med startsperre er at bilen starter og går i et par sekunder. Min viser ikke antydning til og starte. Faller tilbake på at det må være en av veivakselsensorene eller hallføleren. Går veivsensorene omverandre? Finner bare en type her: http://www.skruvat.no/Kontakter-givere-C188.aspx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 12, 2014 Da var den andre veivføleren og hallføleren byttet, uten at det hjalp. Får fortsatt ikke noe feilkode når alt er på plass. Jeg prøvde med og ta ut veivakselføleren på girkassen, men jeg lot ledningen sitte i og kjinnet. Da fikk jeg feilkode 2111. Så prøvde jeg og bytte om veivakselfølerene, og fikk da feilkode 2111. Nå trenger jeg noen flere tips. Hadde det vært ledningsbrudd, hadde jeg vel fått feilkode.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 18, 2014 Jeg har tatt noen bilder.Blant annet av hvordan jeg kobler opp for og få ut feilkoder. I lenken jeg la ut hvordan det gjøres, er ikke helt lik den jeg har fått til. Er dette riktig? (Rød ledning går til prøvelampa) KLarte forrige helg og få til en slaks sekvens der den virket som den testet en del sensorer rundt innsuget. Får ikke dette til igjen, og husker ikke hva jeg gjorde når den startet. Fikk da ut disse kodene: 4433 klikkelyd under innsuget hørtes det ut til) 4431 Klikket i rund føler høyre/bak på innsug. Tomgangreg./ motor? 4333 Glemte sjekke hva før jeg gikk videre. 4343 Klikket i rund føler som sitter på siden av LMM. 4312 Klikket i føler under LMM. Detter er koder som ikke står i nevnte link lenger opp. Jeg tok også et bilde av en brakket med kontakter på torpedoveggen. Er disse riktig? (Innbiler meg at de er det, for stemmer jo med fargene) Jeg har en løs ledning som kommer ut ved det jeg tror er temp.sensoren til vanntemp.måler i instrumentbordet. Noen som vet hva den er til? Finner ikke noen fornuftig sted den skal inn. Sort med hvit strek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 18, 2014 (endret) Martin Halstengård er laggt ut lenke oppe http://splashurl.com/o2hjgeg Du må måler kompresjon etter registerhavari,hva er stand med ventiler,riktig instilt reg rem. Når du måler kompresjon du skal få svaret stand i hver sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 19, 2014 Jeg har komp på alle sylindere. Dog litt stor sparng med 12bar på det laveste og 16bar på det høyeste. Så hvis reima skulle være satt på noen tenner feil burde jeg vel lell fått inn bensin og gnist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 19, 2014 Kompen er vel litt ujevn, men ikke så mye at du ikke skal få start. Anbefaler å sjekke registerreima en gang til. Skal ikke mere til en 1 - 2 tenner utav kurs før den ikke får gnist. Dette pga veivsensor og kamakselsensor MÅ få signal på eksakt samme tidspunkt. Hvis de ikke får det så kan du bare glemme å få gnist. Er ekstremt vare for feil timing disse motorene. Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...