#1 Skrevet Mai 28, 2005 som topic sier så slutter passaten min å dra. har turbotrykksmåler og ser at når jeg passere 3000 omregninger så mister jeg alt turbotrykk og bilen går dårlig. hva kan dette være???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2005 Tror det kan være luftmassemåleren din som er def. Hvis den drar normalt opp til 3000, og så dør ut (mulig å øke turtallet, men det går veldig tregt.. ) Dette kan de enkelt teste på et orginalverksted, de bare testkjører den en tur og leser av måleblokken for luftmassemåleren.. Er et ganske kjent problem.. det som skjer er at styresentralen får feil informasjon om luftmengden, slik at motoren får for lite diesel, den tror at du har et lavere turtall (mindre luftgjennomstrømning) og kutter derfor over 3000. Har også hendt at innmaten i katalysatoren går i oppløsning, men da vil du ofte få et dårligere drag over hele turtallsregisteret, dette kan enkelt kontrolleres ved å banke på toppen av katalysatoren med et hammerskaft eller noe tilsvarende, du vil da få en meget tydelig skranglelyd fra katalysatoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2005 Var en tur innom siden din og tittet på bildene... det ble ikke en ledning med ei grov kontakt til overs da du monterte filteret? ( spør egentlig om du lot luftmassemåleren sitte igjen på orginalfilteret? ) Har sett dette er blitt gjort før på en TT, kan vel si den ikke fungerte helt som den skulle, gikk bare i nødprogram.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...