Anbefalte innlegg

Noen som vet en det er denne motoren som reg. kald/varmluft på varmeapparatet?

ImageUploadedByTapatalk1388754464.520084.jpg

Den med lilla armen,skjer ingenting når jeg regulerer tempknappen

Delenr:8e1820511a

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får denne feilkoden: 00735 potentiometer in positioning motor for air recirculating flap - adaption limit surpassed

Lurer på om det kan være denne motoren som sitter bak hanskerommet: 8e1820511f, noen som vet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se under "deler til alle vag"-tråden, der er det mulig å få frem ETKA som viser hvor motorene står.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr har teksten, reguleringsmotor for trykkspjeld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er dette løst, viste seg å være selve varmeregisteret som var temmelig tett. Prøvde å spyle igjennom vann via slangene ved torpedovegg, da virket det som det var grei gjennomstrømming, men plukket ut registeret som et siste forsøk, enkel jobb på 30 min. Spylte direkte inn i register og da var det nesten ingen gjennomstrømming, byttet register og det ble skikkelig varme!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du forklare hvordan du gjorde dette? Min er iskald... Men jeg trodde det var en umulig jobb å bytte dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- kjøp et ordentlig register,endel av de billigste har plasttanker,skal være helalu.

-ved gasspedalen er det et sort plastdeksel inn mot midtkonsollen. sitter i 2 små skruer,løsne de og ta ut deksel.

-løsne inn/ut slangene ved torpedovegg og blås ut vann som er i rørene som går ned til register,blås begge veiene for å få ut alt,ellers vil det renne inn i bilen når du skal demontrere koblingene til registeret.

-så skal du inn i bilen og skru løs de 2 koblingene mellom rørene som kommer fra motorrom og register,er en slags v-bånd kobling

http://s295.photobucket.com/user/sxmansam/media/IMG_9869.jpg.html

 

-fjern klemmene og forsiktig prøv å løsne rørene,de sitter litt, så du må "rakle" litt på de.vær forsiktig med å bruke skrujern å slikt for de er mykt aluminium i det,skader du de kan det bli lekkasje når du monterer sammen igjen. Noen bytter pakninger og klemmer,men jeg gjorde ikke det.

-skyv rørene litt bakover når de er løs og da kan du trekke registeret rett ut,litt trangt men det går.

-motsatt rekkefølge inn,kjør uten plastdekselet noen dager for å se at koblingene er tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra forklart, takk. Skal prøve å rense vha. hageslange og radiatorrens idag, hvis det feiler vet jeg iallefall hva som må til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig trange kanaler i registeret,så jeg tror ikke det vil bli bra,men du kan prøve. De erfaringene jeg har hørt er at det blir litt bedre en stund,men blir tett igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte et minutt med vann gjennom i hver retning, vha en 19mm radiatorslange fra biltema, hvor jeg stappet endestykket av hageslangen i ene siden og lot andre siden gå under bilen.

Det ble en klar forbedring, nå blir den faktisk varm, men ikke som ny. Har iallefall konstatert problemet, men ikke greid å løse opp alt av avleiringer inni der. Må muligens bruke varmt vann og noe som kan løse opp.. Biltema selger noe radiatorrens-greier, kanskje prøve meg på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.