#1 Skrevet Januar 3, 2014 Som topic sier så skulle jeg har fjerna airbaglyset i min S4B5. Jeg oppgraderte fra standard til recaro seter for noen år siden og stikkene til airbagen i setene var forskjellig fra bil til sete, og lyset i dash har ikke plaget meg noe særlig. Nå skal jeg derimot selge bilen og vil da få bort dette lyset og samtidig behlde funksjonaliteten til seteairbagene. På stikket som kommer fra bilen er det to ledninger, hvit/blå og hvit/brun, mens på stikket i setene er det tre ledninger, brun, blå og sort. Er det bare å klippe og koble på hvit/blå fra bil til blå på setet og samme med hvit/brun til brun, og så slette feilkoder med VAGCom? Hva med den sorte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2014 Er du sikker på at de er til airbagen? Om du er og finner absolutt ikke noe koblingsskjema, så kan du måle motstand mellom ledningene på setet. Men VÆR FORSIKTIG! Om multimeteret leverer strøm i forbindelse med målingen kan du blåse airbagene. Tror en motstand mellom 1,5 til 2 ohm vil representere airbagen. Et alternativ er å sette på en motstand på pluggen til bilen. Jeg gjorde det samme på kiaen når jeg skulle sette barnesete i fremsetet. Forhandler nektet å gjøre det for meg, og sa at det ikke var mulig... Yeah right! Jeg målte motstanden på airbagen og fant en motstand med samme verdi som jeg koblet på. Deretter var det bare å slette feilkode, og fremre airbag var deaktivert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2014 Et multimeter leverer vel alltid noe strøm ved motstandsmåling, men hvor mye varierer nok. Jeg ville ikke tatt sjansen på å ohme tennsatsen til airbagen, men er ingen ekspert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...