#1 Skrevet Januar 4, 2014 I følge flere jeg har snakket med så er det trolig ECU til airbag som er defekt eller har feil på minne. Koster en del å kjøpe ny, så lurte på om det er noen i Norge som reparerer/selger byttedeler av disse? Trenger disse airbag hjernene å programmeres? Kan man finne ut eksakt varenummer på enhet, uten å skru i stykker hele dashbord og RNS-D? Får ikke kontakt med enhet via VAG-COM. Feil kom etter jeg hadde ladet batteri. Prøvde å ta av minuspol etter dette, for å se om feil forsvant. Mange som skriver dette at det kan løses ved hjelp av det, men ikke noe forandring. Noen som har andre tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2014 Du får opp delenummer med vcds, når du ikke får kontakt med den så kan du høre med møller hva delenummeret er. Men for og være helt sikker må du nok demontere og se på delenummer som er skrevet på. Airbagkontrollere kan kodes, iforhold til hvilket utstyr som er i bilen. Ta av minus og sett den mot pluss med tenning på. På denne måten er man sikker på og "tømme" elektronikken for strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2014 Jeg fikk heller ikke kontakt med Vag-Com, men da skyltes det at jeg brukte billigkabelen med freeware versjonen. Med fullversjon og annen kabel fikk jeg kontakt og fikk slettet feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2014 Jeg fikk heller ikke kontakt med Vag-Com, men da skyltes det at jeg brukte billigkabelen med freeware versjonen. Med fullversjon og annen kabel fikk jeg kontakt og fikk slettet feilkoder. Samme her airbag er vist vanskelig med kina-kabel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2014 Har prøvd med skikkelig kabel og fullversjon VAG-COM, men fikk ikke tak i den via denne. Har ikke vært hos Møller Molde å prøvd å slette denne med deres utstyr. Regner med at Møller skal ha rikelig betalt for å ta en kjapp diagnose av bilen. Noen som har erfaringer med Wurth sin WOW! bildiagnose? Kan sikkert få låne denne hos en kunde av meg som har dette. Noen andre som har godt utstyr til Audi diagnose i Molde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2014 Har prøvd med skikkelig kabel og fullversjon VAG-COM, men fikk ikke tak i den via denne. Hva mener du med dette? Fant du ikke feil eller fikk du ikke koblet deg til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2014 Han som tok diagnose fikk ikke svar med ECU. Han mente ECU var defekt. Tidligere Audi mekaniker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 10, 2014 Sjekk om du har strøm inn på Airbag ECU. Dersom du ikke får kontakt med styreenheten kan dette være feilen. Gå over kontakter og ledninger for å forsikre om at det ikke finnes brudd i disse. Forøvrig så er Airbaggen din gått ut på dato. De fleste Airbagger har en levetid på 12-15 år. Sjekk etter klistremerke som sitter på B stolpen i bilen din Her står det når "Holdbarhetsdatoen" på Airbaggen din er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 11, 2014 Fant fem forsk. delenummer til denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 11, 2014 Min aibag ecu på golf 4 gikk fløyten. da skrudde jeg den ut, og søkte på delenummeret på ebay. kosta en slikk og ingenting for en brukt en. skrudde inn i bilen igjen og den brukte fungerte. min var skrudd fast i gulvet/tunnelen under midtkonsollen. skrudde av et deksel i fotbrønnen og så var det bare skru ut ecu. var gjort på 10 minutt... får jo håpe du er like heldig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 12, 2014 [Forøvrig så er Airbaggen din gått ut på dato. De fleste Airbagger har en levetid på 12-15 år. Sjekk etter klistremerke som sitter på B stolpen i bilen din Her står det når "Holdbarhetsdatoen" på Airbaggen din er. Står så på eldre vag biler, men med ny info setter man levetiden=bilen. Jeg har 8 på min, tørr ikke tenke på hva det vil koste å bytte dem. Hva står på nye VAG biler? http://www.tv2.no/underholdning/broom/gamle-airbager-kan-bli-tregere-3944139.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2014 Tror det blir arbeid til våren om jeg må demontere hele dashboard. Fant en video på youtube som viser hele prosessen i å skru ut dashboard, men alt tar tid og krever god nok garasjeplass. Ser at det ligger mye på ebay, både overhalte, nye og brukte. Problemet er at jeg ikke vet delenummer på min, og om den må programmeres. http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1725059 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...