#1 Skrevet Januar 4, 2014 Hei! Jeg har en Audi S2, med den 5 sylindrede 2,2 liters ABY motoren. Vi byttet tennpluggene for rundt 2 måneder siden(byttet med helt orignale). Da så vi også på coilene hvordan de så ut, og de to ytterste på hver side var litt "irret", i forhold til de andre som så helt greie ut. Vi tenkte da at det kunne være en fordel å bytte dem også, men at det gjerne ikke hastet så mye. Nå får jeg ikke start på bilen!! Det har vært et lite problem av og til, at den ikke starter. Hver gang står den bare å skinner, helt rent. Så det er noe annet en strømmen. Bensinpumpen er i orden, så det er ikke den. jeg har liksom alltid fått start på den etter litt tålmodig skinning, men her om dagen nektet den å starte, den bare skinte helt rent som den alltid har gjort. Jeg har kommet frem til at det enten må være Coilene, eller en dårlig kobling ett eller annet sted. Er jeg inne på noe, eller kan det være noe helt annet? Setter stor pris på hjelp,råd og tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2014 Kan være hallgiver som tuller, men usikker på om den kan gi feil sporadisk. Usikker på hvordan man kan teste den, men det kan nok noen andre svare på snart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2014 sliter med det samme om dagen. skal prøve å bytte hallgiver på min, se om det hjelper:) tenningsmodulene kan være en årsak:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2014 Hvis det er tenningsmodulene så vil man vel merke det med høyt forbruk og at bilen går som ei bøtte med drit før det kubber helt? Ihvertfall etter hva jeg har hørt, men rett meg om det er feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2014 Kan sikkert stemme:) Defekt modul vil vel virke som defekt coil el:)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2014 Vi så på bilen idag, og har komt frem til at det mest sannsynlig er styringsenheten til bilen, den er chippet, så det kan godt stemme. Så näste steg er da å få tak i eller låne en tilsvarende styringsenhet for å se om den starter da, om det skulle være dette som er problemet, er det jo enkelt å løse, men dyrt hehe Men fortsett å kom med råd og tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2014 Lest ut feil koder ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2014 Les ut feilkoder først. Det er ofte hallgiver, tenningsmodul eller veivakselsensorene som gir dette symptomet. Jeg ville i hvert fall sjekka feilkoder først istedenfor å begynne å bytte ut deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...