9.5x19 ET20 på A4 B8 Avant ? Dreie ned sentret ? Meninger ? :)

Anbefalte innlegg

Hei ..

Driver og leter etter nye felger til A4´n ...så er vel planen og prøve og finne noe ikke alle kjører på :P

Har da funnet 9.5x19 toms felger med ET20 ..altså, typiske japsefelger :)

Noen som har erfaringer med og kjøre så lavt innpress på B8 ?

Har sittet endel på 1010tires.com sin kalkulator og sjekket litt, men greit og høre om noen har erfaringer også :)

Har sett biler som kjører, 10x20 ET25, og 10,5x20 ET33, og noen på forumet kjørte vel 11x20 bak også.. så alt går jo forsåvidt ..

Og, har noen erfaring med og dreie ned navet på felgen litt da ? f.eks 5mm ..

Planen er og få bilen på luft også ..

Mvh Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 10 & 10,5x20" på min, begge med ET42 (tror jeg). Forran er det god plass og kunne sikkert hatt 10mm spacer på før det gikk forbi skjermkanten. Bak er felgen på linje med skjermkanten og da med endel camber også.

9,5x19" ET25 vil da stå 9.3mm lengere ut enn mine. Om du kan dreie ned 5mm +/- så vil jo da felgene komme lengere inn. Om du skal ha luft på bilen, så kryper hjula betydelig mer inn under skjermen når du slipper den nedpå.

Bård Sebastian er nok mannen å spørre om dimensjoner når det kommer til luft på B8 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 10 & 10,5x20" på min, begge med ET42 (tror jeg). Forran er det god plass og kunne sikkert hatt 10mm spacer på før det gikk forbi skjermkanten. Bak er felgen på linje med skjermkanten og da med endel camber også.

9,5x19" ET25 vil da stå 9.3mm lengere ut enn mine. Om du kan dreie ned 5mm +/- så vil jo da felgene komme lengere inn. Om du skal ha luft på bilen, så kryper hjula betydelig mer inn under skjermen når du slipper den nedpå.

Bård Sebastian er nok mannen å spørre om dimensjoner når det kommer til luft på B8 :)

Takker for svar her Kristian :)

Har sett noen bilder av han som kjører med 10x20 med ET25, og det skulle bli ca 1mm lengre ut enn 9,5x19 ET20 :)

Ja, er vel bare og prøve og se egentlig ...hvis de stikker for langt ut ..så kan jo alternativet være og ta av de noen mm på navet ..

Heh, Bård har sikkert "litt" erfaring med det regner jeg med :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.