Gjennomsnittsforbruk nullstiller seg selv.

Anbefalte innlegg

På fredag kjørte vi til østersund, før vi dro nullstilte vi kjørekompjuteren. Når vi kom fram hadde bilen brukt 0.61 per mil. Når vi startet opp dagen etter, var den plutselig på 8.4. Har også sett det før og, at det står bare noen streker før den kommer med tallet. Helt likt som når den blir nullstilt. Det skal sies at jeg byttet instrument for ca 1 mnd siden, fra rød skrift til hvit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner seg å skrive hvilke bil det er snakk om.

Men jeg har vært borti biler som resetter snitt-forbruket vær gang bilen blir skrudd av. Mener å huske det var med stefar sin passat 3C 1.9tdi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min a4 b6 resetter forbruk på ene "delen" av kjørekomputeren for hver kjøretur. (den delen der det står 1, delen der det står 2 holder forbruket seg helt til jeg nullstiller det selv)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner seg å skrive hvilke bil det er snakk om.

Men jeg har vært borti biler som resetter snitt-forbruket vær gang bilen blir skrudd av. Mener å huske det var med stefar sin passat 3C 1.9tdi

Hjernesella tok ferie ett øyeblikk.. :) E ein Passat 2.0 4motion 2008 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min a4 b6 resetter forbruk på ene "delen" av kjørekomputeren for hver kjøretur. (den delen der det står 1, delen der det står 2 holder forbruket seg helt til jeg nullstiller det selv)

E det egentlig tre forskjellige infoer der da?? Trudd det hva gjennomsnitt og forbruk akkurat no æ. Må vel vei å trøkk innpå instrumentet da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvordan det er på passat, men på A4 er det to "deler" som inneholder nøyaktig samme info. Bare att den ene nullstiller seg ved start stopp av bil over litt tid og den andre beholder info.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med "settning 1 og 2" er jeg usikker er på 3C eller ikke. Men når Lena nevnte det nå, så husker jeg at det var det på min gamle 3B passat. Litt rart om de har gjort om det, med tanke på flere vag har det sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvordan det er på passat, men på A4 er det to "deler" som inneholder nøyaktig samme info. Bare att den ene nullstiller seg ved start stopp av bil over litt tid og den andre beholder info.

Det var sånn på 2010 passaten jeg haddr også :) Skal være 2 deler på kjørecomputeren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser instillingen ut til meg.

unnamed (12).jpg

unnamed (13).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en reset knapp på undersiden av høyre viskerhendel? I så fall; få opp forbruket i displayet. I et av hjørnene i displayet står det trolig "1". Trykk en gang på reset knappen, så skal "2" vises. Kjørecomputer 2 viser info fra sist gang du resatte computeren. 1 viser kun for siste tur. Har hvert fall vært sånn på mine biler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en reset knapp på undersiden av høyre viskerhendel? I så fall; få opp forbruket i displayet. I et av hjørnene i displayet står det trolig "1". Trykk en gang på reset knappen, så skal "2" vises. Kjørecomputer 2 viser info fra sist gang du resatte computeren. 1 viser kun for siste tur. Har hvert fall vært sånn på mine biler :)

Tusen takk.. Virket ikke med knappen du skrev om, men ved og trykke på OK knappen på rattet, byttet den fra 1 til 2.

Kjempebra med så mange svar innen så kort tid.. Meget imponert.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig :) Når jeg tenker meg om, hadde jeg ikke multifunksjonsratt i min Passat, så det var nok grunnen til at det var litt forskjell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.