A8 4,2. automat kasse problem

Anbefalte innlegg

Har en 96 mod A8 4,2 automat som bare reversen virker på. Kjøpte den sånn. Er det full overhaling eller kan d være noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det tatt noen service på kassen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være mye rart, start med å ta en diagnose ;) kan hende ett olje og filterskift på kassa løser litt problemer og :)

lyser hele PRND432 feltet i instrumentpanelet?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fungerer i park og revers men ikke noe annet? Er dette hele tiden eller bare når den får litt temperatur?

Jeg vil ikke påstå at det er det som har skjedd hos deg men hos oss så røyk dette på 78 000km uten oljeskift.

Der var det et plastrør inni kassa som røyk slik at automatkassen mistet trykket og kan ikke endre gir, men dette var når kassen fikk litt temperatur, når oljen var kald var det nok trykk til å endre gir.

Her ble bilen kjørt til Tyskland for å ordne kassen, kostet noen kroner for å si det slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke så mye om bilen ennå. Hentet den i Stockholm i går. Den har gått 230000km, alle servicer er fulgt. Alt lyser som det skal i displayet, har ikke kjørt den varm, så vet ikke hvordan den oppfører seg da. Park og revers fungerer, ingenting skjer i drive og 2-3-4, heller ikke når jeg prøvde tiptronic girene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke skyt meg om jeg tar feil men det er ikke kjent at man skal ta oljeskift på disse kassene, ihvertfall ifra Møller sentralt.. Men om de gjør det i sverige, det skal jeg ikke si bombesikkert. Olje og filterskilt er uansett noe du ikke burde skorte på disse kassene, ZF har vel anbefalt skiftintervall på 40 000?

Siden du klarer å skjalte imellom gir så høres det ikke helt ut som det jeg har opplevd.

Skifter tallene i instrumentet når du f.eks setter den i D?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde den litt etter jobb nå. Det skifter ikke på displayet nei. Er ikke så nøye med kassen, for det er stort sett alt annet på bilen jeg skal ha. Den skal hugges. Men hadde vert greit og fått den til, for og ha reserve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja sånn sett.

Da ville jeg egentlig gjort det rimlig, fått den totaloverhalt også vet du at du har en kasse du kan tjene en god del penger på.

Overhaling er ca. 13 000 norske kr, sendes på pall ned og opp ferdig.

Les selv hvor mange medlemmer som har vært nede og det er utelukkende bare positive tilbakemeldinger:

http://forum.vacn.no/showthread.php?186328-TEOmotors-i-Poznan-Polen&highlight=teo+motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen sto inne på jobben i kveld, 15-16 grader i ca 4 timer. og når jeg skulle dytte den ut, så prøvde jeg drive, og den kjørte så vidt av egen maskin...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.