Har fått prob med passaten

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2000mod passat stv 1,6trendline idet siste har jeg begynnt å få litt problemer

-AIRBAGEN lyser og panelet sier AIRBAG FEHLER

-har hatt den på verksted der sa de at det bare var å kobble av batteriet men idag 11dager etter den var på verksted begynnte det igjen

-HYLELYD/DURELYD når jeg starter bilen

-dette er en slags durelyd den gir seg ca 30sek til 2min etter at jeg har begynnt å kjøre, de sa på verkstedet at dette var noe mellom gir og motor og at jeg måtte regne med denne lyden,var ikke noe å gjøre med det

-KNAKING NÅR HÅNDBREKKET STÅR PÅ

-en vannvittig knaking når håndbrekket er på, når man går inn og ut av bilen skriker den noe helt vannvittig

BILEN ER KJØPT HOS OPEL FORHANDELER MED 6MND'S GARANTI, MEN DE VIRKER IKKE SÆRLIG INT I Å GJØRE NOE MED DEN SIER BARE AT JEG MÅ REGNE MED DISSE FEILENE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Airbag-

Du kan stikke innom et VAG verksted og slette feilkoden. Dersom den kommer igjen er det en føler/giver på airbagen som er gåen og bør/må byttes.

Hyle/dure-lyd-

Dette kan være noe så enkelt som at vifte-/drivreima di begynner å bli litt sliten og den slurer første tiden etter en start. Her må evt feilsøking til hvis det ikke er så enkelt. Det er iaffal ikke noe "du må leve med" om du skjønner meg.

Knaking i håndbrekk-

Det kan være noe så enkelt som at håndbrekket er litt slakt og bilen sklir på bremseskiven. Hvis håndbremsen er litt slakk, kan det være greit å bytte. Dersom håndbrekk ikke er slakt kan det by på litt feilsøking.

Dersom forhandler har solgt bilen, men ikke er intr i å løse problemene bør du ta kontakt med NAf (dersom du er medlem) eller med forbrukerrådet. Dersom du har registrert en (eller flere ganger) den siste perioden at det er et problem med "noe", står du mye sterkere dersom noe skulle skje.

Bare slik at det er klart. Stå på krava!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2000mod passat stv 1,6trendline idet siste har jeg begynnt å få litt problemer

-AIRBAGEN lyser og panelet sier AIRBAG FEHLER

-har hatt den på verksted der sa de at det bare var å kobble av batteriet men idag 11dager etter den var på verksted begynnte det igjen

-HYLELYD/DURELYD når jeg starter bilen

-dette er en slags durelyd den gir seg ca 30sek til 2min etter at jeg har begynnt å kjøre, de sa på verkstedet at dette var noe mellom gir og motor og at jeg måtte regne med denne lyden,var ikke noe å gjøre med det

-KNAKING NÅR HÅNDBREKKET STÅR PÅ

-en vannvittig knaking når håndbrekket er på, når man går inn og ut av bilen skriker den noe helt vannvittig

BILEN ER KJØPT HOS OPEL FORHANDELER MED 6MND'S GARANTI, MEN DE VIRKER IKKE SÆRLIG INT I Å GJØRE NOE MED DEN SIER BARE AT JEG MÅ REGNE MED DISSE FEILENE

Hei.

Har nettopp hatt den hylelyden jeg oxo på en passat 2000. Dersom du har klima og den lyden kommer så kan du prøve å trykke på econ knappen. Visst lyden forsvinner, er det den elektriske kjølevifta til klimaen det er noe feil med.. (Må byttes - Får en fint brukt en på NBS)

Håper du finner problemet.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.