#1 Skrevet Januar 6, 2014 (endret) Jeg har en 2000 mod Audi B5 som har avtagbart hengerfeste. Eller det er teorien bak det, for i realiteten så kan man glemme å få den av. Har prøvd med rustløser og sånn, men nytter ikke. Gjør det ikke lettere når jeg ikke er heeeelt sikker på hvordan man får den av.. må man bruke bilens nøkkel eller kan man ta den av bare ved å bruke det håndtaket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2014 Du må låse det opp om det er låst, ihvertfall på mitt så mener jeg at det er nøkkel som låser hengerfestet til bilen, så når du har låst opp det så må du bruke håndtaket etterpå.. skal gå rimelig lett å dra av da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2014 Det er vel ikke samme nøkkel som man bruker i tenningen? Før jeg har ikke noen fler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2014 Det er vel ikke samme nøkkel som man bruker i tenningen? Før jeg har ikke noen fler.. Er vel egen, mener å huske at nøklene mine sitter i hengerfestet.. har ikke brukt det på 3år så husker ikke eksakt, men er ihvertfall nøkler for å låse det fast til bilen, så er nok der problemet ditt er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2014 westfalia er det hvertfall en egen rød nøkkel, sitter ofte i på enden av knotten du vrir på evt så kan denne bestilles hos møller men er kanskkje den andre typen du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2014 Det er ingen nøkkel der.. kan se om den ligger ved reservehjulet. Hva slags type feste det er vet jeg ikke for jeg trodde alle 00modeller hadde samme avtagbare.(?) får høre med møller om jeg ikke finner noe. takk for tipsene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2014 Et bilde sier mer enn 1000 ord, noen ganger ennå mer.. Er etpar varianter ute og går, så legger du med et bilde, er det sikkert enklere å få hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2014 På min så er det i allefall en liten rød nøkkel som jeg bruker for og montere og demontere hengerfestet. Nøkkelen som er til bilen er det nok ikke du skal bruke, har i allefall aldri vært borti det før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2014 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2014 (endret) [ATTACH=CONFIG]211403[/ATTACH] Samme som min. Du vrir spaken nedover mot bakken. Så drar du feste mot deg. Hvis ikke det går må du låse opp først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2014 Videoen er privat så får ikke sett den, men jeg skal prøve det du sa etterpå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 8, 2014 Videoen er privat så får ikke sett den, men jeg skal prøve det du sa etterpå! Hehe sorry. Fiksa det nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 8, 2014 jøss så lett? Vel får ikke det håndtaket til å stå nede så jeg må nok til møller for en nøkkel så jeg får låst den opp.. Det er vel ingen som tilfeldig vis har et bilde av en slik nøkkel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 8, 2014 jøss så lett? Vel får ikke det håndtaket til å stå nede så jeg må nok til møller for en nøkkel så jeg får låst den opp.. Det er vel ingen som tilfeldig vis har et bilde av en slik nøkkel? Tviler på at det er møller som har nøkkelen. Dette er vel ikke orginalt audi tilhenger feste. Du kan se på denne tegningen hvordan nøkkelen skal stå når den er lås og når den er åpen. Du kan jo ta deg en titt å se hvordan hullet er. Personlig hadde jeg heller dratt frem drillen, da nøkkelen min aldri blir brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 8, 2014 Det har samlet seg jord fra gode gamle vestfold i alt som heter motorrom, vindusviskere, kuleledd og ikke minst nøkkelhull, så tipper drillen blir eneste løsning. Liker bare ikke å ha det hengerfestet på bilen, og gjør lite nytte når jeg ikke trekker henger. Det er min stakkars cluch fredet mot! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 10, 2014 På min 99 A4 Avant 2.8Q, så er det ikke nøkkel, men jeg har hatt samme problem. Disse avtagbare kan kile seg utrolig godt fast, om de ikke blir tatt av på noen år... (norsk salting er vel litt av årsaken) Jeg fikk av mitt ved å bruke en slager, slo fra undersiden, slik ta den etterhvert slapp og kom av. Etter litt puss og smøring. så fungerer det greit å ta av og på igjen... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...