#1 Skrevet Mai 29, 2005 Jeg har et problem med sentrallåsen på bilen min, en 1992 S4 sedan uten fjernstyrt sentrallås. Var ute og kjørte en runde isted og for sikkerhets skyld låste jeg dørene når jeg kom inn til sentrum der det er massevis av fulle folk. Når jeg skulle gå ut av bilen, så fikk jeg ikke låst opp døra på førersida. Får låst opp resten av bilen ved å trekke i dørhåndtaket på passasjersida, men førerdøra forblir låst. Det er helt umulig å prøve å trekke opp låsknappen, det kjennes ut som at den sitter i sju stein. Dreiv også å prøvde litt forskjellig med nøkkelen fra utsida av førerdøra og det går fint både å låse hele bilen derifra. Det går også å låse den opp derifra, men førerdøra låser seg ikke opp. Når den er låst får jeg til å vri nøkkelen akkurat så langt at resten av bilen låser seg opp, men så er det ikke mulig å vri den lengre. Noen som har vært borti noe lignende eller veit noe om hva dette kan være? Alle tips mottas med takk! - Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2005 Ingen som har noe peil på hva dette kan være i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2005 Plukk av dørtrekket ditt så ser du det nok. Det er noen stag og overføringer inni der som ofte hopper ut av spor etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2005 Ok, har vært innom den tanken, men er det mulig på noe enkelt vis å gjøre det når jeg ikke får åpna døra da? Noen tips i forhold til demontering av dørtrekket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2005 Nei, du bør nesten få ut døra først. Skru ut skruene av dørtrekket så langt ut kommer. Ta ut førersetet og evt passasjersetet for å komme til bedre. Så er det bare å bruke fantasien. Begynn med å skru ut alle skruene du finner som holder dørtrekket på plass. Kommer du langt nok er det mulig du får åpnet døren før du får det helt av. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2005 Jeg ville prøvd å fikla litt med de andre låsene først. Koble av og sjekke vakumslanger osv. Hadde et lignende problem på min, låsen på passasjersiden og senere den på bakdøra på samme side gikk i stå. Problemet viste seg å være låsesylinderen i bagasjeluka. Den var blitt treg og hindret nok vakum til å operere de andre dørene skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2005 Takk for tipsa gutter, fikk ordna det nå. Jeg veit ikke helt hva som var problemet, men fikk ihvertfall tørna nøkkelen såpass at førerdøra låste seg opp med et lite smell. Tyder vel litt på at det var noe mekanisk som hadde kilt seg noe sted. Fikk plukka av dørtrekket og smurt opp alt som har med åpning og låsing av døra, så nå satser jeg på at det holder seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2005 Takk for tipsa gutter, fikk ordna det nå. Jeg veit ikke helt hva som var problemet, men fikk ihvertfall tørna nøkkelen såpass at førerdøra låste seg opp med et lite smell. Tyder vel litt på at det var noe mekanisk som hadde kilt seg noe sted. Fikk plukka av dørtrekket og smurt opp alt som har med åpning og låsing av døra, så nå satser jeg på at det holder seg! Hei jeg har skiftet dørlåser 3 ganger pga innbrudd og da måtte jeg av med dørtrekket. Skru ut skruene og så er det bare å "rive" ut trekket. Men vær litt forsiktig..jeg fikk ødelagt ett "klips" den ene gangen.....På fører siden må du klipse opp boksen for heising av vinduene først..... Det går noe stag her og der...så mulig det er noe der ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...