#1 Skrevet Januar 7, 2014 Min bror har en 97 A3 (1,8T). Sliter med to ting spesielt: svake nærlys og sentrallås som ikke fungerer. Førsøkt å bytte pærer, men hjelper ikke. Tror det kun er nærlys, ikke fjernlys. Tror det ene parklyset ikke fungerte før, men gjør det nå. Noen idèer, har et multimeter som jeg kan bruke å teste med eventuelt. Sentrallås fungerer heller ikke. Noen kjente problemer? Vet at han ikke får vridd om nøkkel i bagasjelokk heller. Og nå nylig så får han ikke opp førerdør innvendig. Og sliter med å åpne vindu på førerdør. Nok av problemer altså.. Men bilen går framover, bakover og stopper når nødvendig. Fint om noen hadde visst hva jeg kan se på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2014 Du kan ser er det liger feil lednings brud i gummi manskjet mellom døra og dørstolpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2014 Sikringer burde også sjekkes mtp låsing. Svakt lys kan du jo måle polene i pæresoketen og se om det kommer 12V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2014 Sikringer er ok. Åpnet døren helt idag og så på låsen. Skjønte ikke veldig mye egentlig, men noe tror jeg. Det er noe rart med lås på førerdør. Når jeg hadde åpnet døren fikk jeg ikke låst igjen med nøkkel eller trykt ned den "knappen" ved vinduet (som viser om bilen er låst eller ikke). Men når alt var montert igjen så gikk det, men den er litt tung. På passasjerside virker alt å være ok. Før jeg monterte igjen så tenkte jeg kanskje at det var en form for vakumproblem. Men nå vet jeg ikke. Kunne forøvrig ikke se noe ledningsbrudd noe sted. Andre forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2014 Skjekk ledninger mellom v.for.dør og dørstolpe ,kanskje lednnings brud også sjekke ledninger i baklukke ogsåi gummi manskjet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2014 Hva slags ledninger i bakluke, og hvilken gummimansjett? Han sliter nå litt med å lukke igjen dørene nå i kulda. Ganske sikker på at det er noe frost i dørene. Hvordan blir vi kvitt det problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2014 Hvis du åpner bakluke oppe mellom takke og bakluke på hver side har gummi mansjett ,gjennom venstre mansjett er spylevæske slange,gjennom høyre er strøm lednninger eller motsatt. Kan være frost,hvis det er frost du kan smøre låse kassa med frøst væske konsetrat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2014 Takk for hjelp, skal sjekke når jeg får tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...