#1 Skrevet Januar 7, 2014 Har en 97 Golf 1,6 100hk som fusker , rundt 2000 omdreininger. Er byttet plugger ,pluggledninger , fordelerlokk og rotor uten at dette hjalp. Fuskingen kan forekomme om en kjører rolig eller bilen presses på gir og det virker mulig som fusking er verre før bil blir varm...90 grader. Noen gode forslag hvor en kan begynne og lete? Har fått tips om mulig dårlig coil , men da ville vel feil vært der hele tiden , eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2014 Vil også tippet coil da dette er svakheter på disse. De er billige på biltema også http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Tenning--glodesystem/Tenningsdeler/Coil/COIL-53404/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2014 lmm da? temp giver til motorstyring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2014 På den gamle min så var det lmm med de symptomer. Prøvd å koble den ifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2014 min fjuska å gikk dårlig på tomgang. rensa luftmassemåler å gasspjeld slutt på fjuskinga vertfall. tomgangen fant jeg aldrig ut av eller.. fant ny motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2014 (endret) Hva er den berømmelige lmm.....og hvor sitter den? I ,eller på motoren ett sted? PS Har fått igang de grå cellene nå så regner med lmm er forkortelse for luftmengde/masse måler som sitter skrudd på luftfilterlokk... Temp giver , regner med det er den lille runde/firepolete giver,n som sitter plastdetaljen inn på topplokket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2014 Stemmer det, sitter ved luftfilterboksen. Og ja, det stemmer med tempgiver også tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2014 Da var alle gode tips med luftmengdemåler,coil og temp.føler prøvd.....alt er byttet og Golfen fusker ennå. Er moden for flere tips , ellers blir det en tur på VW verksted snart.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 16, 2014 (endret) Enn den djævelskapen som står på innsuget. Til høyre motorrommet. Flens med slange går inn på innsuget. Litt gjemt. Bakkant toppdeksel. Denne bruker å løsne så falskluft kommer til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2014 Enn den djævelskapen som står på innsuget. Til høyre motorrommet. Flens med slange går inn på innsuget. Litt gjemt. Bakkant toppdeksel. Denne bruker å løsne så falskluft kommer til Sikter du til den pakningen/flensen som sitter under spjeldhuset på 1,8? 1,6 101hk har ikke denne løsningen ---------------------------------------- Har du fått lest av feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2014 Nei. Ikke denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2014 (endret) Er ikke helt sikker på hva du mener...det går jo en slange inn på 1,6 motoren på høyre side , sett forfra , fra bremsekraftforsterker så vidt jeg husker, med en liten gummislange inn på innsugsmanifold. Denne er inntakt og kan ikke høre noe lekkasje eller forandring på motorlyd om den lees på. Virker som fusking kommer fra 75 grader , når en skal gi gass eksempelvis etter en nedoverbakke , eller ved jevn kjøring rundt 2000 omdr. Er som sagt ikke der hele tiden , har begynt å lure på om det kan være noe med innspruten på den , en dyse eller noe sånt? Har ikke fått lest av feilkoder...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 17, 2014 (endret) Denne ja. Flensen slangen er koblet på bruker å løsne. Forsøk feilkoder Glemte også motorstyringsrelèet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...