#1 Skrevet Januar 7, 2014 Har en A4 b6 1.8tq. Motorlampe lyser. Følgende feilmelding: Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold: P0420 Finner at andre også har denne feilmeldingen, men ikke hva som er årsaken. Motor går greit, normalt forbruk og effekt. Hvis det er 1. Lambda som er feil, skulle vel dette ha påvirket effekten på motor. Så kan det være feil på 2. Lambda? Registrerer også at Vacuum valve, part nr: O6B133459D, vibrere kraftig av og til. Skal denne enhete være slik? På forhånd takk for tilbakemelding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2014 Hvis du løsner oljeppfyllingslokket mens motor går, er det mye vacum der da? Sånn at lokket suger seg fast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2014 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16804/P0420/001056 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2014 Hei. Nei, det er ikke vakum når jeg løsner lokket. Har tidigere byttet slangen i bakkant på motor, veivhusventilasjon. Virker som alt er greit vedrørende motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2014 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16804/P0420/001056 Har sett denne siden. Den gir meg noen alternativer. Tenke at jeg skue få eliminert noe førjeg begynner å bytte komponenter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2014 Har du merket noe til om tomgangen er høyere enn normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2014 Har du merket noe til om tomgangen er høyere enn normalt? Alt virker normalt med mortor. Nylig EU med kontorll av avgass, den ble godkjent. Hva tenker du vedørørende høy tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2014 Tenker litt på defekt PVC ventil. Nr 6 på bildet. Dette er en enveisventil som før eller senere ryker. Symptomer er høyere tomgang, sug i oljepåfyllingslokket, og feillager på blandingsforhold. Man ser enkelt om den er defekt, og det er bare å blåse inn i begge ender og se om det er "gjennomtrekk". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2014 Tenker litt på defekt PVC ventil. Nr 6 på bildet. Dette er en enveisventil som før eller senere ryker. Symptomer er høyere tomgang, sug i oljepåfyllingslokket, og feillager på blandingsforhold. Man ser enkelt om den er defekt, og det er bare å blåse inn i begge ender og se om det er "gjennomtrekk". Takk for tips, men det er ikke dette som er problem i dette tilfellet. Normat forbruk og normalt turtall. ikke vakum når jeg tar av oljepåfyllingslokket. Så det er noe annet som er problemet. Lurer fortsatt på dette med vakumventil som periodevis "vibrerer". Den sitter til venstre for motor (sett forfra). Er dette normat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2014 Den som sitter oppå liftfilterboksen? Det er en tankutluftingsventil som skal klikke når den jobber... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2014 Hei og hå. Jeg har fått en ny feilkode i dag. P0411,Incorrect flow detected. Har sett at dette kan være hull i slanger som er tilkoblet denne kretsen. Noen andre som har hatt problemer med dette? Usikker om de to feilkodene, P0420 og P0411 her noen direkte sammenheng. Noen andre som har erfaring med disse to feilkodene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...