Lekker litt på diffen(bak) på S4 (c4) min !

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har sett at det lekker ørlitt på diffen bak på bilen min...S4 1992 model sedan 2.2t...

 

Kanskje har det begynt for 2 uker siden...kjørte noen runder på våler igår og det lekker ikke noe mere....men ser på bakken etter en dag at det har lekket noe....

 

Er det egen oljetank på den bak ? Er det egen føler som sier ifra hvis det blir lite ?

 

Jeg regner med det er en simring som har gått....er det mye jobb å bytte ??

 

 

takker for svar !!

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke "mye" jobb å skifte men om det lekker så mye at du ser det på bakken hadde jeg ville ordna det så fort som mulig. som regel svetter de i månedsvis før det virkelig lekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke "mye" jobb å skifte men om det lekker så mye at du ser det på bakken hadde jeg ville ordna det så fort som mulig. som regel svetter de i månedsvis før det virkelig lekker.

 

 

Ok....2-3 timers jobb for en erfaren mekanikker ??

 

 

Tror det har lekket i en uke ....jeg har alltid ett blikk ned mot bakken når jeg skal ut å kjøre for eventuelle lekkasjer :)

 

 

Men veit du om man kan fylle på i ettertid ? eller fyller man på nytt når man bytter simringen ? Hva skal olje er dette ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det store kloke autohidden sier...

 

Audi S4 2,2 1991-94

Engine code: AAN

 

Differential oil grade - rear SAE: 75W/90 Synth.

Capasity : Litres : 1,7

 

Det vil si f. eks torshov sin Valvoline 75W/90 har jeg brukt, virker bra den. du kan jo prøve å etterfylle. (Åpne opp og hvis det renner ut er det fullt, hvis ikke det renner fyll opp til det gjør det.) Men husk å åpne påfyllingen før tappingen ved evnt. utskifting.. (kjedelig hvis du åpner "tappekrana" og påfyllingen har kilt seg....

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det store kloke autohidden sier...

 

Audi S4 2,2 1991-94

Engine code: AAN

 

Differential oil grade - rear SAE: 75W/90 Synth.

Capasity : Litres : 1,7

 

Det vil si f. eks torshov sin Valvoline 75W/90 har jeg brukt, virker bra den. du kan jo prøve å etterfylle. (Åpne opp og hvis det renner ut er det fullt, hvis ikke det renner fyll opp til det gjør det.)

 

Takk takk så mye !!

 

en ting....Hvor fyller jeg på ? hvor er tanken ?

 

Men husk å åpne påfyllingen før tappingen ved evnt. utskifting.. (kjedelig hvis du åpner "tappekrana" og påfyllingen har kilt seg....

 

Lykke til.

 

Du mener hvis jeg skal skifte sim ringen ?

 

 

Ellers takk igjen !

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en ting....Hvor fyller jeg på ? hvor er tanken ?

Er ingen tank der :) Kun en diff. med påfyllingshullet på høyre side. Før du bytter simringen, kan du prøve å fylle på litt Omega 917 "Seal Saver". Det hjalp på min bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener hvis jeg skal skifte sim ringen ?

Regner med han mener AT;

 

Åpne den øverste påfyllingskruen først.

 

Kjedelig om du åpner tappepluggen i bunn, all oljen renner ut, også sitter påfyllingsskruen bom fast... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård:

hehe.... ingen tank der nei:)..men kan prøve en omega greie du nevnte.....

 

Rune:

Ok...det er en egen bunnplugg som man tapper hele greie(samme som på oljaskift) og en egen påfyllingsplugg som ligger høyere.... skal prøve å se etter den jeg :)

 

Takk for tipsene gutter !!

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.