#1 Skrevet Januar 9, 2014 Hei! Min Audi V8 3,6 har stått i ro over en lang periode (nesten 2 år) Når jeg nå startet den igjen har jeg noen problemer. - Bilen har litt ujevn gange. Kan "pendle" på tomgang mellom 50 rpm. og 250 rpm. en stund, før den dauer. - Bilen går i nødmodus ganske kjapt etter jeg setter bilen i drive og begynner å kjøre. Går i nødmodus før den girer til 2. gir. - Har feilkode på gasspjeld sensor. Så til spørsmålene: Er årsaken til alle problemene over her at gasspjeld sensoren er defekt? Skal den da gå over i nødmodus? Muligheter for at jeg kan få positivt resultat av rengjøring av gasspjeld og sensor? Synes det er litt rart at dette skjer etter at den har stått i ro, men tid tærer det også Mvh. Eirik Øygarden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2014 Sjekk med et multimeter om tomgangsbryteren funker, vis du ikke har den så mål at TPS endrer motstand jevn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2014 Nå har ikke jeg mye kjennskap til V8, men det høres ut som noe av samme jeg opplevde når min hadde vært tom for batteri over en lengre stund: Motorstyringa har en verdi den stiller gasspjeldet på ved tomgang, en slags "normalverdi". Hvis den verdien er nullet ut vil den enten pendle veldig eller dø ut på tomgang. Men at tidens tann har fått en spjeldsensor eller lignende til å korrodere er også sansynlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...