Borre nye bolthull eller adaptere?

Anbefalte innlegg

Hva er tryggest, og gir minst sjanse for vibrasjoner? Spacere må til uansett, men er ute etter problemfri kjøring.

 

Foran må jeg ha 15mm, og vet ikke om jeg vil stole på noe annet enn H&R sine adaptere (som ikke leveres smalere enn 20mm).

 

Ser for meg å bruke Østfold Felgteknikk til borring, da de har godt rykte på seg.

 

Innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville hørt hva Østfold Felgteknikk sier, er ikke sikkert felgene du har egner seg til å borre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Andreas! :)

 

Jeg vil tippe at kostnaden ikke utgjør store forskjeller enten du går for det ene eller det andre, men dersom du kjøper du adaptere har du mulighet til å bytte til andre felger senere, samt at de kan være greiere å få solgt.

 

Aldri hatt problemer med adaptere, og skrudde spacere/adaptere er jo bedre enn spacere med lengre bolter uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte mef scc adaptere på porsche hjula, relativt dyrt, men god kvalitet ;-)

Kjørte et sted mellom 20 og 30000 uten noe problem ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville hørt hva Østfold Felgteknikk sier, er ikke sikkert felgene du har egner seg til å borre.

 

Det skal jeg gjøre uansett, men takk likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Andreas! :)

 

Jeg vil tippe at kostnaden ikke utgjør store forskjeller enten du går for det ene eller det andre, men dersom du kjøper du adaptere har du mulighet til å bytte til andre felger senere, samt at de kan være greiere å få solgt.

 

Aldri hatt problemer med adaptere, og skrudde spacere/adaptere er jo bedre enn spacere med lengre bolter uansett.

 

Kostnadsmessig er det ganske likt ja, så prisen blir ikke avgjørende.

 

Ser poenget ditt med videresalg, men det er heller ikke av størst betydning :)

 

Det må vel være en årsak til at et firma som H&R ikke produserer disse i 15mm, sannsynligvis siden de mener at det ikke duger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg borret om flere sett hos Østfold felgteknikk og det blir 100% det :) Men om du uansett på ha spacere blir jo det dyreste løsning med omborring + spacere, enn bare adaptere :) Som nevnt over her og kan du jo da trikse med mer felger fra samme boltsirkel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må vel være en årsak til at et firma som H&R ikke produserer disse i 15mm, sannsynligvis siden de mener at det ikke duger?

 

Ikke vet jeg. Kan være at de ikke orker maset med at boltene som fester hjulene i adapteren alltid vil være for lange, dvs går gjennom adapteren og butter i navet før bolten er skrudd helt inn.

 

Man må kappe boltene for at de ikke skal bli for lange. Mange tenker sikkert at man da får for lite gjenger å skru i, men husk at bremseskiva er over 5 mm tykk, før gjengene i navet entrer. Når man skrur felgen fast i en adapter skrur man den rett i gjengene, så det vil sitte like godt med kortere bolter. Husk også at navet der felgen normalt sett er skrudd fast ikke er over 15 mm, så hold mellom felg og adapter vil uansett være like solid som originalt.

 

Kjører (kjørte?) skrudde spacere foran på M3en med helslicks. Ikke noe problem det, sitter som juling. Tror det er 15 mm fra SCC ellerno (med stålgjenger).

 

Kjørte forresten 13 og 14 mm FK-adaptere (kun aluminium, neddreid) på Sciroccoen rundt 18.000 km, til og med på bane uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vet jeg. Kan være at de ikke orker maset med at boltene som fester hjulene i adapteren alltid vil være for lange, dvs går gjennom adapteren og butter i navet før bolten er skrudd helt inn.

 

Man må kappe boltene for at de ikke skal bli for lange. Mange tenker sikkert at man da får for lite gjenger å skru i, men husk at bremseskiva er over 5 mm tykk, før gjengene i navet entrer. Når man skrur felgen fast i en adapter skrur man den rett i gjengene, så det vil sitte like godt med kortere bolter. Husk også at navet der felgen normalt sett er skrudd fast ikke er over 15 mm, så hold mellom felg og adapter vil uansett være like solid som originalt.

 

Kjører (kjørte?) skrudde spacere foran på M3en med helslicks. Ikke noe problem det, sitter som juling. Tror det er 15 mm fra SCC ellerno (med stålgjenger).

 

Kjørte forresten 13 og 14 mm FK-adaptere (kun aluminium, neddreid) på Sciroccoen rundt 18.000 km, til og med på bane uten problemer.

 

Mye mulig det er som du sier. Er ihvertfall betryggende å høre at det fungerer bra.

 

Har sett for meg 20mm adaptere bak, så jeg starter nok bare med dem. Prøvemonterer disse foran, så ser vi hvordan det ser ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra boltsirkel til hvilken boltsirkel ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra boltsirkel til hvilken boltsirkel ?

 

5x100 til 5x112. 57.1 nav på begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.