#1 Skrevet Januar 11, 2014 Trenger jeg å bytte ballast, eller noe annet hvis jeg setter inn 6000K pærer i originale adaptive xenon frontlamper? (Bilen er 2008 modell) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2014 Hvis du bytte parær på 6000k få du bedre lys bare for kort tid. Din reflektorer er brent. Må du ikke bytte ballast, men parær må ha 35w. Snart dine 6000k parær brenne reflektorer til null, og beste parær(for eksempel 8000k) hjelpe ikke å få bedre lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2014 Selv om det er lisnelys? Slik som på bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2014 Bare bytte på 6000k og skal du se hva skjer etter 4 - 6 montere. Jeg anbefaler bytte reflektorer og bruke 4300k. Men skal du gjøre hva du vil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2014 Anbefaler ikke uorginalt frontlykter. Ser du det etter bruker de 2-3 kanskje 6 monter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 12, 2014 Kan ikke helt skjønne hvorfor endring av fargetemperatur, skal kunne ødelegge reflektoren. Sålenge pæren er med samme effekt som den som lkten er beregnet for..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 12, 2014 Hvis du har 4300k pærer nå, så er det bare til å bytte til 6000k pærer om du ønsker det. Om du hadde satt inn en 55w D2s pære, så hadde de ikke skjedd noe som helst, da det er ballasten som kommer med effekten, som er 35w. Så du kan trygt sette inn to nye pærer på 6000K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 12, 2014 Jeg byttet pærer på min A4 B7 fra 4300k til 6000k og fikk mye dårligere lys bare sånn at du er klar over det. Men jeg regner med det er fargen du er ute etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2014 Mange mennesker ikke vet om det Xenon pærer 6000k eller 8000k de gir en lysere farge men har en større temperatur dette resulterer i raskere forbrenning av reflektorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 12, 2014 Mange mennesker ikke vet om detXenon pærer 6000k eller 8000k de gir en lysere farge men har en større temperatur dette resulterer i raskere forbrenning av reflektorer. Så de har en høyere temperatur? Dette var ny info for meg Vet hvor mye høyere temp det er snakk om? Må jo være litt om reflektoren blir fortere brent av den grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2014 Høyere temperatur har de vel ikke, men høyere UV stråling. Energien er jo den samme med mindre man bytter ballast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2014 K (Kelvin) forteller bare hva slags farge lyset har. Klassisk fortalt: Verdien angir hva slags temperatur ett sort objekt ville hatt om det varmes såpass at det gløder med en farge. Fargen den avgir beskrives med temperaturen (Kelvin) det objektet da ville hatt. Når man bruker det til å beskrive farge på lys så er dette da bare en numerisk verdi som da beskriver en hypotetisk temperatur Den faktiske temperaturen i grader celcius kommer helt ann på hva slags temperatur det materialet som er brukt i pæren (Sammen med gassen) som kreves for at materialet avgir ønsket lys. Typisk har en Xenon pære en overflate temperatur på 750 grader celcius. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 13, 2014 Hmm. Tror jeg går for 4300K hvis det gir best lys. Er det noen DS1 xenonpærer som anbefales? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 13, 2014 Noen som har erfaring med Philips D1S Xenon X-tremeVision? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 15, 2014 Ingen som har noen D1S pærer på ca 4300K å anbefale? Må vel snart bytte. De jeg har nå lyser ca 15 sekunder normalt, før de går over i en forferdelig lilla/gul farge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 16, 2014 Originale funker veldig bra: http://www.ebay.com/itm/NEW-GENUINE-Osram-Xenarc-66144-D1S-4300K-Xenon-BULB-HID-HEAD-LIGHT-HEADLIGHT-/321291913843?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen&hash=item4ace7d8a73&vxp=mtr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 16, 2014 Jeg er også spent på om disse nye pærene fra Philips er noe tess. De reklamerer med 50% mer lys (eller noe sånn). Hvorfor må ting fra USA koste $50 i frakt, mens det fra Kina koster $10... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 16, 2014 K (Kelvin) forteller bare hva slags farge lyset har. Klassisk fortalt: Verdien angir hva slags temperatur ett sort objekt ville hatt om det varmes såpass at det gløder med en farge. Fargen den avgir beskrives med temperaturen (Kelvin) det objektet da ville hatt. Når man bruker det til å beskrive farge på lys så er dette da bare en numerisk verdi som da beskriver en hypotetisk temperatur Den faktiske temperaturen i grader celcius kommer helt ann på hva slags temperatur det materialet som er brukt i pæren (Sammen med gassen) som kreves for at materialet avgir ønsket lys. Typisk har en Xenon pære en overflate temperatur på 750 grader celcius. Uansett. Det er sant. Men dette er bare en teori. i praksis er det helt forskjell. Jeg utvekslet mange reflektorer, i mange lamper og mye signifikante forskjeller kunne sees i en brent reflektor av lysere xenon pærer (6000K-8000K) som i reflektorer med vanlig xenon pærer. Kan man diskutere om dette, men det er en tung og lang samtale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 16, 2014 sikkert fordi dem tjener på frakta også, som et skjult pris tillegg... Har bestilt mye fra Kina der frakten er inkludert. Så skjønn det den som vil ..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...