Haster! Radio skrur seg ikke lenger av når jeg tar nøkkel ut av tenningslås! a4 b5

Anbefalte innlegg

audi a4 b5 1997 1,8tq

De siste dagene har jeg merket at lyset har slått seg litt av og på som det vil selv om nøkkel er ute av tenningslås, og bilen låst.

Når jeg har vær ute å kjørt, å stoppen motoren, vrir helt av tenningen å drar ut nøkkelen, så skrur ikke cd spilleren seg av.

Hva er det som gir strøm til den?`

Har prøvd å koble av tenningslåsen, å den skrur seg ikke av fordi om.

Har tatt ut alle relene under rattet, å den svartner fortsatt ikke.

Hva er det som styrer/gir spenning til cd spilleren? Og hva skal skje når nøkkelen blir dratt ut av tenningslåsen?

Takk for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kalles S punktet.

Sjekket sikringer ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.

Alle er hele. Når jeg tar sikring 37 (telefon/radio) skrur den seg av.

Dårlig triks dette her, tomt batteri over natten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av og til så ser jeg at det virker som det er dårlig kontakt etter jeg har tatt ut nøkkelen, virker som er rele som ikke slipper på en måte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du forsterker ? I tilfelle så sjekk jordinga på den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, skal se på den. Kan prøve å koble den helt fra for og se også. Men cd spilleren, får den 12v direkte fra tenningslåsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mh, jeg fikk akkuratt samme problemet på Min C4 her om dagen.

Jeg har fått tak i en ny tenningsbryter og håper at det er årsaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det er bryterne i tennigs-låsen som er problemet, burde ikke da cd spilleren skru seg av når jeg kobler av ledningsnettet fra tenningslåsen?

Riktig nok hvis det er tenningslåsen og ikke et rele som gir spenning dit. (noen som kan bekrefte/avkreft?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant problemet mitt:

Har montert et biltema rele som styrer en ekstra kjølevifte på baksiden av radiator. Jeg har tatt 12V fra tenningslåsen sånn at det ikke har mulighet til å slå seg på om nøkkel er tatt ut, og så jorder jeg releet med hiddensprutet (ms3x). Det viste seg at det releet hadde irret på innsiden sånn at det var fullt overslag mellom to av pinnene inne i releet, sånn at det sto 12V kontinuerlig inn på tenningslåsen igjen.

Tar i mot tips på rele som tåler å stå montert i motorrommet. Noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.