Golf 1.9tdi mk4 bare kvelte seg under kjøring, nå starter den ikke. HJELP !

Anbefalte innlegg

Hei !

 

 

Som overskriften sier, så skulle jeg da nå i vinter hente noen kompiser som skulle på byen, da bilen plutselig begynte å riste noe voldsomt også bare kvelte/slukket den..

 

Det jeg tror er problemet er at bilen får ikke diesel til motor, og jeg har prøvd å kjinna den menst en kompis ser på slangen inn til motor, men den suger ikke til seg Diesel ??

 

Dette har vi sjekket og prøvd:

 

- Sjekket att releet slår inn, det gjør det.

 

- Testet om det kommer spenning bak til dieselpumpa, da brukte jeg bare en pære(nei, pæren er ikke ødelagt) med to ledninger til, så når vi prøvde å kjinne så kom det ikke lys, dvs ingen spenning ??

 

- Har og testet ny dieselpumpe, men funker ikke nå heller

 

- Batteriet er nytt, så er ikke det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde samme problem på min G4 1.9tdi no nylig.

Diesel pumpa gjekk ikkje, eg bytta rele, men ikkje det som er merka "fuel pump" på tegninger, skal sjå om eg får sjekka i ettermiddag kva nummer som står på det releet eg bytta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan og være greit å sjekke om regreima er på plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært fint om du kunne sjekka opp Erik !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Fant posen for releet som eg bytta, originalt delenummer er: 1J0 906 381 A.

 

Bytta dette også starta bilen straks.

Hadde lenge hatt problem at den plutselig stoppa, men like plutselig så starta den igjen, heilt til den ein dag var 100% død, det som var spesielt var at det gav ingen feilkoder i Vagcom ved denne feilen.

 

Eg ville først sjekka med vagcom og sett, kan like godt vere andre ting, f.eks reg.reim som nevnt eller ledningsnett til dyser. (svakhet på disse bilene, viss det er ein pumpedyse vel og merke.) Viss du Googler dette så får du mykje treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står delenummeret på releet ??... Det releet jeg sjekka tror jeg het "103".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skal sjå om eg får tid å demontera under releboksen og sjekka etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skal sjå om eg får tid å demontera under releboksen og sjekka etterpå.

Da hadde jeg vært evig takknemlig!! Hadde vært hærlig å kunne få start på den, nettopp kjøpt den så ganske så kjipt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei du... jeg fant releet og delenummeret på boksen... men dette er nok ikke feilen i mitt tilfelle,, alle releea fungerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan så regreima ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den har hoppet av,,, motorhavari

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg vært evig takknemlig!! Hadde vært hærlig å kunne få start på den, nettopp kjøpt den så ganske så kjipt

 

Eg fekk desverre ikkje tid til å sjekka, reist på arbeid så da blei ikkje tid.

Men eg ser du fant feilen ja, der var synd. Får håpe det kun er ventiler som er gåent.

 

den har hoppet av,,, motorhavari

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har agr motoren, vet dere om ventilene da er bøyd eller om de er like hele og det bare er til å sette på ny reim??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Game over - skakke ventiler garantert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

æsj ! jeg trodde det var noen typer der ventilene ikke ble bøyde når regreim røk :(... Noen tips til hva jeg burde gjøre nå?

 

Jeg tenkte å sette på regreim skifte strammehjul og vannpumpe også se om motoren roterer... om ikke så åpner jeg motoren og skiftet ventilene ? Noe mer jeg burde se etter ?

 

 

Ingen som har noen smarte innspill på hva vi burde gjøre evt se etter ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en dieselmotor går det aldri bra, det er rett og slett ikke plass mellom ventiler og stempel om reima tanner over eller ryker.

Men så klart du kan time opp igjen motor på merke på kam, veiv og pumpe og se hva som skjer....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.