#1 Skrevet Mai 29, 2005 Hei! Er det noen her som kan hjelpe meg litt. Jeg klarer ikke å finne ut hva dette er til. Problemet med motoren er at den blir bare varmere og varmere såfremt jeg ikke kjører i over 70kmt. Kjølevifta slår inn i intervaller uavhengig av kjøletemp. Dvs den stopper selvom vanntempen er på over 100grader. Begynner "intervall kjølinga" si rundt 90 grader. Om jeg ligger å kjører "pent" i over 120-130 så detter tempen ned rundt/under 70 grader Nr 1: Viftestyring?? Hvis jeg kobler til disse så går kjølevifta konstant selvom tempraturen dropper ned til iskaldt Det er 2 kontakter som ser like ut (hann/hunn) Nr 2: Denne kan jeg ikke skjønne hva er til. Må jo være til en sensor eller noe men kan ikke finne noe. Kan det være til slitasjeføleren på bremseklossen? Denne funker ikke hos meg ihvertfall Her har forrige eier plugga igjen en slange som jeg tror skulle pumpa kjølevann noe sted...? Jeg finner bare mer og mer jalla mekk på bilen jeg ass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2005 Det som mangler på det nederste bildet er den elektriske sirkulasjonspumpa. Det er mer vanlig enn uvanlig at denne tar kvelden, og den blir ofte erstattet bare med en rørstubb. #2 på øverste bildet er strømtilførsel til denne pumpa. Denne pumpa skal gi sirkulasjon i kjølevannet etter at motoren er stoppet om det er behov for det. Den er koblet ut på samme måte på min (2,2 20VT) uten at det er noe problem. Er bare obs på å la bilen gå på tomgang en stund om den er varmere enn etter normal kjøring. Jeg kan ikke skjønne at fravær av den alene skal skape de problemene du beskriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2005 Ok! Takk for hjelpa. Kunne ikke fatte hva det var for noe.. Men da var det ikke det som gjør at motoren min blir for varm da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2005 Ser ut som du mangler luftføringen rundt radiatoren. Dette kan gjøre at temperaturen ligger i overkant av 100 istedetfor rundt 90 sånn den skal gjøre.. Ellers kan det være litt misforhold mellom temperaturmåleren i instrumentpanelet og sensoren som styrer viften, det er to forskjellige sensorer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2005 Vannpumpa? Dårlig sirkulasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2005 De fleste ganger så starter kjølevifta når jeg kjører også.. Så lenge jeg ligger under 70.. Spesielt om man tar et lite pådrag ut av kryss eller lignende. Ingen som har noe formening om de 2 ledningene som gjorde at vifta gikk hele tiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2005 Nummer 2 på det øverste bildet er strømmen til sirkulasjons pumpa som du mangler... Den skal sitte der slangene er skjøtet sammen... (slik de er på min bil nå ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2005 Nummer 2 på det øverste bildet er strømmen til sirkulasjons pumpa som du mangler...Den skal sitte der slangene er skjøtet sammen... (slik de er på min bil nå ) Ok! Men hvor setter jeg den delen av slangen som blir igjen a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2005 Ok! Men hvor setter jeg den delen av slangen som blir igjen a? har AKKURAT samme problem som deg med min MC motor, har et bilde av hvordan det er på min motor, men vet ikke hvordan jeg legger ut bilder nå, kan prøve etter jobb. men den er liksom koplet inn påden tjukke slangen som går fra øverst på radiator og til toppen... Å de 2 ledningene som gjør at vifta går konstant har jeg bare lagd til en bryter på inne i bilen, så jeg kan starte vifta når jeg vil, vis det trengs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 18, 2005 Du har feil slange mellom radiator og termostathuset. Den slangen som er plugget i enden skulle gått inn på slangen omtrent der den ligger inntil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2005 Oki. tenkte meg det egentlig. Om noen har en sånn slange å selge så er det bare å skrike ut. Hvis ikke så må jeg vel dra til møller og betale blodpris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2005 Skal det være noen vits i og bytte den slangen så må du jo montere sirkulasjonspumpa også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 18, 2005 Jeg har en helt ny liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 18, 2005 Du har ikke tilfeldigvis to liggende da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 18, 2005 hehe.. Nei desverre. Kjøpte min fra USA jeg, har bare ikke fått montert den enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 18, 2005 Har sett der jeg og Hvor kjøpte du i fra? Og var du fornøyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 18, 2005 http://www.autohausaz.com/ Er fornøyd, men dem ville ikke sende pakken som "gift" da Jeg som tenkte å snyte staten for noen kroner Bare for å ta et eksempel så koster en ny radiator 1200-1300kr mens jeg så en på forumet her som var tilsalgs for 800kr (brukt) Greit nok at Audi er dyr og NBS er sånn halvdyre men når tilogmed brukte deleprisene begynner å bli dyre da gir jeg faen og kjøper fra USA ass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 18, 2005 Forresten! Audi 200 før 20v heter 5000 i usa! Det er litt greit å vite om du leter deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 18, 2005 Har handlet diverse fra de jeg også... Men jeg har familie der borte og fått broder'n til og ta det med når han er der Penger og spare der ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 22, 2005 Hadde samme problem med temperatur i min Passat GT Syncro (HY motor) da jeg bygget den for noen år siden. Da var radiatoren nesten tett - Ny radiator og alt funkar fint som snus. Har samme klatt med radiator nå, også denne gang en Passat GT Grevling, men med turbo (WJ motor) Har du sjekket radiator? Jeg har ikke særlig tro på slikt rensestoff..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...