#1 Skrevet Januar 13, 2014 Driver å bygger på en 90 mod. med orginal 2,0 l motor.Nå har jeg fått tak i en 96 mod.2,2 l som er hentet fra en S4. Noen som vet om denne kan godkjennes i min 80q,og hva som evnt. må oppgraderes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2014 (endret) Nå har ikke jeg fulgt med på utviklingen ang dette de siste årene etter jeg solgte min 90q turbo , men ut i fra det jeg vet , så sliter man fortsatt med å få godkjent 2.2 20V turbo i typ89 sedan , siden karroseriet ikke er typegodkjent med mer en 170hk fra fabrikk. Veien å gå da jeg holdt på med min var via tyskland å Tüv Men slikt koster. Men , skader vel ikke med en mail/søknad til Biltilsynet for å høre , muligens regelene har endret seg. Og da må du iallefall ha S2 understell på plass , type89 deler samme understell type som S2 COUPE , Bare at alt er litt grovere på S2. Så det du må ha fra S2 er iallefall : fjerbein med fjærer å dempere , Hjulagerhus å 5bolts nav , S2 bremseskiver og S2/90q 20V kalippere. Du må vel også bytte travers bak , evnt sveise inn 2stk fester for bakre stabstag- (Samt drivaksler , da S2 nav bruker store yttre knuter.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2014 Takker for gode opplysninger,Bård.Hadde jo litt mistanke om at det ikke ble helt enkelt! Men skal jobbe litt m Biltilsynet framover,så dette kan jo bli spennende: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2015 Åssen ligger det ann her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...