Anbefalte innlegg

Driver å bygger på en 90 mod. med orginal 2,0 l motor.Nå har jeg fått tak i en 96 mod.2,2 l som er hentet fra en S4.

Noen som vet om denne kan godkjennes i min 80q,og hva som evnt. må oppgraderes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fulgt med på utviklingen ang dette de siste årene etter jeg solgte min 90q turbo , men ut i fra det jeg vet , så sliter man fortsatt med å få godkjent 2.2 20V turbo i typ89 sedan , siden karroseriet ikke er typegodkjent med mer en 170hk fra fabrikk.

Veien å gå da jeg holdt på med min var via tyskland å Tüv :) Men slikt koster.

 

Men , skader vel ikke med en mail/søknad til Biltilsynet for å høre , muligens regelene har endret seg.

 

Og da må du iallefall ha S2 understell på plass , type89 deler samme understell type som S2 COUPE ,

Bare at alt er litt grovere på S2.

Så det du må ha fra S2 er iallefall : fjerbein med fjærer å dempere , Hjulagerhus å 5bolts nav , S2 bremseskiver og S2/90q 20V kalippere.

Du må vel også bytte travers bak , evnt sveise inn 2stk fester for bakre stabstag-

(Samt drivaksler , da S2 nav bruker store yttre knuter.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode opplysninger,Bård.Hadde jo litt mistanke om at det ikke ble helt enkelt!

Men skal jobbe litt m Biltilsynet framover,så dette kan jo bli spennende: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen ligger det ann her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.