#1 Skrevet Januar 14, 2014 (endret) Hva er greiest av webasto eller defa? Hvor kan jeg handle dette til en Audi A4 1,9tdi 2004 modell? Hvordan er dette og montere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2014 Å ettermonterte webasto koster jo borti 20 000kr... Fordelen er at du ikke trenger noe stikkontakt for at det skal virke..men det bruker da batteriet til bilen.. DEFA får man til under halvepisen ferdig montert, men da må du ha 230v fra et stikk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2014 Såppas dyrt ja. Ender vel med defa da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2014 Defa sørger også evt. for fulladet batteri, og de nye styres med en app hvis du vil. Har du stikkontakt i nærheten, vil jeg vel også si at Defa absolutt gir mest for penga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2014 Har lest en del om defa idag. Så har send mail til et firma om pris på en masse greier. Takk for hjelpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2014 Defa er greit å montere selv om du har litt teknisk innsikt, men du MÅ uansett til en forhandler som kan sette det igang om du velger å ha styring via app på telefon. Da har du som sagt varm bil, varm motor, fulladet batteri og mulighet til GPS tracking. Men du er jo alltid avhengi av 230v stikkontakt. Det kan tenkes det sitter en hjelpevarmer fra Webasto/Eberspächer på bilen din orginalt som du kan bygge ut til fullverdig med timer og fjernkontroll. Hvis ikke så er det fort fra 20.000,- og oppover for Webasto... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2014 Skal du ha det enda billigere, sjekk ut Hot-frog (tror jeg det het) på finn.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2014 Jeg har Defa Link komplett system med styring fra iPhone, ekstremt fornøyd da jeg ikke har webasto originalt. I tillegg til å få all info direkte på telefon om inne/ute temperaturer og batterinivå, kan du også ved en senere anledning om du ønsker koble det til sporing, alarm, oppvarming hjemme/hytta etc. Eneste negative er at du må koble til kontakt, men på andre siden igjen så kan du bruke det i en garasje. Du kan montere dette selv å spare noen tusenlapper, du må heller ikke innom noen forhandler (ref Thomas ), du kan ringe Defa selv å gi dem telefonnummer og serienummeret til linken så aktiverer de systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 14, 2014 Litt stilig dette Linksystemet. Hva er ca pris på dette ?? Kan dette brukes med de gamle Defa-pakkene ?? Motor-kupe med de store uttak ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 14, 2014 Litt stilig dette Linksystemet. Hva er ca pris på dette ?? Kan dette brukes med de gamle Defa-pakkene ?? Motor-kupe med de store uttak ?? Jeg vet ikke om vi har noen rabatter hos Bilradiospesialisten meg jeg sa iallefall jeg var medlem og fikk systemet for 8000,- Jeg vet at selve styringen kan ettermonteres, men vet ikke om det går på alle modeller/varianter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 14, 2014 Defa sine villedene priser er: Motorvarmer 3990,- Motorvarmer og kupevarmer 5990,- Motorvarmer, lader og kupevarmer med fjernkontroll (defa warmup) 9990,- Motorvarmer, lader og kupevarmer med Defa link (app styrt) 10990,- + 35,- mnd for gsm abb. Man kan deaktivere GSM abb i 6mnd. Lengre tid enn dette må link boksen skiftes og den koster 1500,- + montering og registrering. Link systemet kan ikke monteres av andre enn godkjente montører, da dette må parres opp mot Defa. Kunden trenger ikke å være i nærheten, men må laste ned Link app på forhånd, og så følge med på telefonen jevnlig og svare på det den ber om når den ber om noe. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 14, 2014 Litt stilig dette Linksystemet. Hva er ca pris på dette ?? Kan dette brukes med de gamle Defa-pakkene ?? Motor-kupe med de store uttak ?? Link kan brukes med de gamle modulene. Kan være man trenger noen ekstra y-ledd eller kabler, men det skal fungere Vi har oppdatert Defa warmup (full pakke) til Defa link. Men dette ble ganske dyrt, tror kunden endte opp med 4000,- inkl montering og utstyr pga problemene rundt ledd og trekking av nye kabler. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 14, 2014 Link systemet kan ikke monteres av andre enn godkjente montører, da dette må parres opp mot Defa. Kunden trenger ikke å være i nærheten, men må laste ned Link app på forhånd, og så følge med på telefonen jevnlig og svare på det den ber om når den ber om noe. -Thelle- Mulig det praktiseres forskjellig. Jeg hadde trøbbel med min link (selve boksen). Jeg hadde hele tiden kontakt med Defa selv og de kunne registrere den nye boksen for meg per telefon så lenge jeg hadde telefonnummer og Linkens serienummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 14, 2014 Jeg har alltid hatt full Defa pakke i mine biler, så må nok ha dette i den nye Sharanen min også. Den har Webasto, men kan ikke bruke den i lukket garasje, samt at bilen går mye småkjøring. Det sies at man trenger noe teknisk innsikt for å montere selv, men hvor mye teknisk innsikt? Noen som har koblet et komplett system selv og kan lage en liten punktvis liste over jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 14, 2014 Mulig det praktiseres forskjellig. Jeg hadde trøbbel med min link (selve boksen). Jeg hadde hele tiden kontakt med Defa selv og de kunne registrere den nye boksen for meg per telefon så lenge jeg hadde telefonnummer og Linkens serienummer. Det er jo mulig, men sjefen for DEFA Norge som lærte opp meg, og han sa at det kun var godkjente montører som fikk styre. Jeg kan registrere enheter for hvem som helst, bare jeg har serienr, navn, telefonnummer. -Thellr- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 14, 2014 Jeg har alltid hatt full Defa pakke i mine biler, så må nok ha dette i den nye Sharanen min også. Den har Webasto, men kan ikke bruke den i lukket garasje, samt at bilen går mye småkjøring. Det sies at man trenger noe teknisk innsikt for å montere selv, men hvor mye teknisk innsikt? Noen som har koblet et komplett system selv og kan lage en liten punktvis liste over jobben? Alle med basis innsikt kan montere, gode anvisninger medfølger. Kun registrering av link som er umulig for mann i gata. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 14, 2014 Kan man velge mellom kontaktvarmer og kjølevæskevarmer? Hva er evt. best? For motoren så er antakelig en blokkvarmer det beste? Antar at den varmer oljen mest/best? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 14, 2014 Du kan ikke velge, er stort sett ett valg til hver bil. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 15, 2014 Jeg har både DEFA og Webasto i min bil nå. Monterte begge to selv. DEFA`n er ok den, varmeelementet festes i et frostplugg-hull i blokken. Jeg kan ikke si at jeg merket noe spes varme i varmeapparatet etter mange timer med varming av motoren i minusgrader. Blokkvarmeren er på 550W. I tillegg monterte jeg en enkel kupèvifte fra biltema i paralell med motorvarmeren. Dette varmer skikkelig godt og smelter is på rutene meget effektivt. For en stasjonsvogn bør man ha over 1000W. Minuset er som nevnt at man må plugge i kabel`n hver kveld. Men det blir en rutine og man tenker ikke så mye på det etter en stund hehe. Webastoen kjøpte jeg for noen mnd siden fra disse her : http://carheaters.eu/?102,webasto-thermo-top-c-b-12v-petrol Selve installeringen var en hel del jobb. Støtfanger måtte av og slanger til kupèvifte og radiator kappes og koble på T-stykker og enveisventil. Ellers måtte et relè kobles på kupèviften. Det medfølgende ledningsnettet er ganske enkelt og "rett fram". I tillegg koblet jeg inn en GSM styring av timeren slik at webastoen kan styres av/på med sms. Så personlig må jeg si at webasto er mer å foretrekke, men samtidig så er DEFA ganske kurant sammen med en batterilader! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 15, 2014 Jeg bruker da webastoen min i garagen jeg ! Kjører opp porten 10sek før jeg kommer fram bare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 15, 2014 Kom tilfeldigvis over denne igår hvis det eventuelt skulle være interessant. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43525570 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...