#1 Skrevet Januar 14, 2014 Jeg har en ABS lampe som lyser i min Golf 4 4-motion 1999 mod Har bytta føler og sletta feilkoder med VAG-com men den kommer igjen med en gang. Noen som har forslag til hva som kan være problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2014 (endret) Ledningsbrudd? Ohmet kabler? Styingsenhet? Er ABS-kransen hel? Hvilken feilkode og hva er teksten til feilkoden som kommer opp? -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2014 Husker ikke koden. Beskriver den noe mer enn hvem sensor som har ryki? Skal se om jeg får ohmet de imorgen Hvordan får man sjekket styringsenheten? Og hva er ABS kransen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2014 (endret) Sensoren kan være død, eller signalet kan være feil. Død sensor kan også være ledningsbrudd. Aldri sett en valg feilkode, men kia/Honda som jeg jobber med, er død/feil signal 2 forskjellige koder. ABS-krans er den kransen/ringen på drivakselen som abs-sensor leser av. Er denne sprukket, defekt blir signalet feil. Feilsøk på følgende måte: Koble fra sensor (gjerne alle 4 hjulene), mål spenningen sensoren har når du snurrer på hjulet. Om den endres, så virker sensor. Sjekk også at alle kontakter har har skikkelige kontaktflater og god kontakt. Ohme/mål kabler mellom sensor og styreenhet, får du signal, er det ikke brudd. Om disse 2 tingene er i orden, sjekk kransen for sprekker, skader og evt om den har løsnet. Om dette er i orden, så er det fare for at selve styreenheten er defekt. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2014 Okei, takk for kjappe tilbakemeldinger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2014 Skjekk sikringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2014 Alle sikringer er intakter Feil er nå utbedret! Det var føleren bak, eneste problemet var faktisk at jeg ikke hadde fått dytta den langt nok inn. Den lå 5mm fra kransen, men jeg fikk den ca 2mm ifra med rå makt og hammer (jada, ikke verdens beste måte men funka ) Når føleren var nærme nok så slukka ABS lampa av seg selv etter noen hundre meter Takk for forslag folks! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 16, 2014 Bra det løste seg, hadde samme problem på den jeg hadde, men det skal sies at det hadde sammenheng med at jeg knakk drivaksel foran tvert av på midten, og når den ble taua hjem ble det skade på ABS kransen. Fikk bytta den og alt fungerte som det skulle igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 16, 2014 Flott det løste seg -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...