Anbefalte innlegg

Hei! Har en 1990 Audi 100 quattro med 2,3l. Kjøpte bilen i fjor vinter, da var den litt sporete å kjøre når det var snø på veien. Måtte liksom sitte og småratte litt selvom jeg kjørte rett fram. Men var på ingen måte no problem å kjøre med. Bilen hadde også no voldsomt med negativ camber bak, fordi de leddene på camberstagene var gåene. Har ikke gjort noe med dette, da det ser tøft ut og jeg får billig dekk :D

 

Men, her for noen uker siden så klarte jeg å sladde inn i en fortauskant med venstre bakhjul :o Her ble felgen helt ødelagt, og venstre felgen foran ble litt kantkjørt. Da retta cambern seg ut, så nå ser bakhjula mine sånn ut: | \ (sett bakfra)

Nå har bilen begynt å spore noe skikkelig over 60, den seiler liksom. Såpass mye at jeg ikke tørr å kjøre på motorvegen med den :( Klarer ikke å finne noe som er bøyd eller ødelagt, kan det rett og slett være hjulvinkelen som gjør dette? Hvor får jeg evt tak i nye sånne camberstag??

 

Håper noen kan hjelpe meg

Mvh Erlend

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be et bilverksted ta en kikk på bakstillingen din, de vet som regel hva de skal se etter.

 

Camberstagene kan kjøpes "overalt", og prisene varierer stort. Du får de til noen hundrelapper for begge to på f.eks. Ebay, eller nesten 1700 for stykket på Mekonomen. Selv har jeg brukt camberstag fra Ebay, funker godt nok for mitt bruk. De er ganske enkle å skifte også.

 

Her er de jeg monterte på min bil: http://www.ebay.com/itm/AUDI-V8-A6-100-200-5000-Rear-Tie-Rod-Control-Arm-Arms-2-/140505323670?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AAudi|Model%3A100+Quattro&hash=item20b6c51896&vxp=mtr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er noe mer galt på den siden som tok støyten siden hjulet "rettet seg opp" som du sier. Du greier ikke å strekke det camberstaget så mye. Sannsynlig at du har fått deformert etter eller annet og det er ikke alltid så lett å se. Så selv om du bytter camberstagene kan det bli vanskelig å målene innafor med en 4-hjulskontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med deg, Ole-Håkon, det er derfor jeg sa at han burde la et verksted se på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Har ikke giddi og sett på det før i dag, da bilen bare brukes til småkjøring. 4-hjuskontroll kan jeg ta selv på skolen, men har ikke passet helt. Har forhørt meg litt og mange mener at det kan være spissinga. Kan med øye se at den er helt på trynet, høyrehjulet står litt innover, mens venstrehjulet står rett med karroseriet. Er det no håp om å justere spissinga bak? Hvordan gjøres det evt? Har ikke tid til å se på det før på søndag, så hadde vært litt kjekt og vite sånn ca hvordan det gjøres. Bilen trenger ikke å bi helt bra igjen, da jeg ikke tror den overlever til sommern :P Men litt mer kjørbar hadde vært fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.