#1 Skrevet Januar 16, 2014 hei jeg har en audi a4 1,8tq 1998mod som jeg sliter med masse dugg på vinduene. tok opp teppet og fant masse vann i gulvet. noen som veit hva dette kommer av? tørket alt opp og hadde i en cupevifte så den ble tørr og god men duggger fortsatt. noe med varmeregisteret? sliter også med at bilen ikke blåser ordentlig, akkurat som den ikke blir ordentlig varm. noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2014 Skiftet pollenfilter? Tømt evt kanaler for rusk og løv. Sjekket om varmeregidteret fungerer? Mye dugg kan også fjernes ved bruk av AC. Men er teppet/mattene våte, dugger det uansett. -thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2014 har fjernet vannet så er tørr i gulv. kanaler? hvor er de? skal sjekke pollenfilteret nå kan jeg bare blåse det reint vis det ser jævelig ut? hvordan sjekker jeg om varmeregisteret fungerer? takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2014 Jeg har en 1.8 00mod B5 og den dugger også en del. Trikset mitt for å redusere duggen er å få av så mye snø jeg kan før jeg går inn i bilen. Alt av fuktige gjenstander tar jeg ut også. Men nå snør det så jævlig at man ikke klarer å lavere å få snø inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2014 Kanalene til friskluften, fra motorrom til kupevifte. Bedre å skifte filteret enn å blåse rent. Max 599,- for nytt vel? Kalde ruter og varm kropp = dugg. Nydusjet kropp = dugg. Snø på sko = dugg Ang varmeregisteret, finn slanger som fører kjølevæske inn i kupe. Inn og retur burde være like varme, og like varme som rAdiatorslangene. Om dette ikke virker, så kan aktuatorspjell for styring av varm/kald luft være spjått. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2014 (endret) Motor ved kupe filter ikke fugere,er lukket og sliper ikke luft inn i kupe og derfor kommer dugg. Er lukket hele tid,.motor siter under filter eller på side av filterhus. http://splashurl.com/ntduy2a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2014 skitne vinduer dugger fortere enn rene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2014 hei igjen. tok opp kupefilteret og det var pottetett. blåste det reint og det blåser MYE bedre. tysen takk for svar folkens. er litt dugg på rutene igjen men det kan være siden det er vinter? og det vil være vann på teppet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2014 Sett inn en kupevifte over natten med pittelitt gløtt på 2 av rutene slik at frukten forsvinner ut av bilen. Ta gjerne mattene ut av bilen over natten og tørk disse inne. Da er du sikker på at bilen er helt tørr innvendig, og vask også godt over alle rutene innvendig. Var kupefilteret vått også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2014 Vann på teppet/gulvet kan være tette dreneringsplugger under batteri, det sitter flere plugger der som slepper vannet ned under bilen, er disse tette kan vannet bli stående og tilslutt vil det renne inn i kupen der ledningene går inn. Skjedde med den jeg hadde ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2014 Som Anders nevner er dette en gjenganger ved lekkasje/fuktproblemer i C4/B5, osv. Drenpluggene blir tette og det kommer så mye vann i kassen at det etterhvert siger inn rundt varmeapparat og andre kabelgjennomføringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...