Økt dieselforbruk på Passat 1.9 tdi 2004

Anbefalte innlegg

Har en 2004 tdi Passat. Før på langturer gikk den på ca 0,5 på mila. Nå har den av en eller annen merkelig grunn økt til 0,9. Har byttet dieselfilteret og luftfilteret, men det blir ingen endringer:(

Noen som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk lambda, LMM (Luft Masse Måler) & dysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke pga kulden da? Ikke noe lambda på en diesel av denne typen iallefall, om det i det heletatt finnes lambda på diesel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kjørte den i -30 i fjor vinter og da gikk den fortsatt billig. I Bergen er det ikke akkurat kulde for tiden. Har sjekket verdiene med vag com lmm og lambdq og de er riktige:/ er veldig liten korrigering på dysene på sylinderene, så trur ikke dem er dårlige. Bilen har jo bare gått 120000 km:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

endret tennings insprøytningspunkt veil kanskje endre forbruk!.. Byttet regreim i det siste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjor man det da? Er litt redd for å prøve sånn ting:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente ikke at du skal endre det. Men om regreim nettopp har blitt byttet så kan det være at "tenningspunktet ikke er instilt riktig" etterpå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble byttet på møller, men den gikk billigere i 9 mnd selvom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte litt på om egr ventilen er fucka :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å prøve å blende den å se om det skjer noe det :) På min 03mod blenda jeg den uten at det kom feilkoder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle se litt på den i morgen:) Har lest litt om at forbruke går litt opp når man blender ventilen. Men derimot vil jo motoren gå på ren frisk luft og ikke minst slippe koks og dritt som setter seg overalt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, vil ikke øke dramatisk vertfall. På min 1.9tdi 130hk 4-motion som er chippet, kjører jeg på ca 0,55 på fin langkjøring. Og ca 0,7 på blandet til og fra jobb med litt svinger og og bakker. Må nå ha sopass ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ringe å høre om dem har blenderen på møller på mandag:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Renset EGR ventilen og innsuget i dag. forbruket gikk ned dit det skulle:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.