6trinns kasse til A6/100 c4 FWD!

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en 6trinns kasse fra diesel med motorkode AEL/ATT vil passe på min A6 2.0l 115hk bensiner fwd ?

Håper på raskt svar da jeg har en kasse på handa!

På forhånd takk ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanterer ikke men TROR dette:

- boltsirkel mot motor passer

- giroverføring er helt ulik (to stag på 6 tr mot ditt 1 stag) så da må du ha annen giroverføring helt fra girmekanismen inni bilen.

- mulig andre flenser mot drivaksel, disse kan muligens bare skiftes over

- tror inngående aksel er lik på begge.

Men den svake motoren din vil ikke ha noe særlig nytte av 6. giret annet enn på flatmark over 90 km/t. 5. giret er høyere enn det gamle 5. giret dittså det er jo en slags oppgradering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis målet bare er å få litt lavere turtall på motorveien, så holder det nok å montere 5-trinns kasse fra en 2.3E. Disse ligger på rolige 2600-2800 rpm i 100 km/t alt etter hvilken 2.3E du får tak i kasse fra. Jeg hadde en (80) Cabrio 2.3E som holdt 2600 rpm ved 100 km/t.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutter. Akkurat det ang. den svake motoren hadde jeg ikke tenkt på, men det er jo faktisk helt reelt. Kom bare over en som hadde en nedstøvet kasse liggende å solgte hbo 100,- :D Dropper den planen inntil videre da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutter. Akkurat det ang. den svake motoren hadde jeg ikke tenkt på, men det er jo faktisk helt reelt. Kom bare over en som hadde en nedstøvet kasse liggende å solgte hbo 100,- :D Dropper den planen inntil videre da.

Da ha hadde jeg kjøpt den og forsøkt. :) Men da må du ha med giroverøfringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ha hadde jeg kjøpt den og forsøkt. :) Men da må du ha med giroverøfringen.

Jeg så at det var to stag på kassen, så disse følger med. Må kanskje ha ny hele girvelgeren innvendig å da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.