Anbefalte innlegg

Hei, akkurat på den tiden jeg trengte den mest har bilen min bestemt seg for å svikte.

Symptomene er som følger:

Ujevn gange, høres ut som 3 sylindre

Har koblet fra coiler under tomgang og når jeg kobler fra coil på cyl 2 er det ingen forskjell.

Tennplugger er tatt ut og byttet plass med den som satt på cyl 1, med samme resultat, fortsatt cyl 2 som tilsynelatende ikke tenner.

Kjøpt ny coil på mekonomen og byttet uten at det gjorde noen forskjell.

Målt spenningen inn på alle coilene på tomgang (multimeter DC spenning) og der får jeg samme resultat på alle 4.

Regner med at det var coil/tennplugg før jeg begynte å feilsøke, men nå er jeg helt rådvill.

Den begynte med dette etter jeg hadde vært ute å lekt meg i snøen med den. Og først når jeg var ferdig med å spinne og på vei hjem begynte den med dette. Men når den hadde stått over nattet og jeg startet den dagen etter gikk den helt rent som normalt i rundt 4-5 min før den gikk tilbake til den ujevne gangen. Motoren er også veldig svak om jeg prøver å kjøre.

Er det noen kloke hoder som har en ide om hva dette kan være? Setter pris på alle innspill.

Tok opp en video i tillegg av gange når jeg plugger fra coiler. Lønner seg å ha på lyd da forskjellen må høres. Beklager surrete video.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ALLTID en god start å ta en diagnose. Kjenner ikke noen som har VCDS som kan hjelpe deg å få lest ut feil-koder?

Prøvd å flytte plass på coiler? Har en bekjent som ble grundig lurt. Ny coil som var dårlig, og er jo ikke det en tenker først liksom (dette var da Biltema coil da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodul! Sitter montert på luftfilterboksen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert tenningsmodul. Som også Magnus sier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutter!

Coilen er kjøpt på mekonomen, og jeg tror ikke den er gåen også, men for all del, alt er mulig.

Har tenkt tanken på tenningsmodul jeg også, blant annet derfor jeg sjekket signalet til coilene, og det leser det samme på sylinderene som tenner og den som ikke gjør det. Men det kan jo være at strømmen er alt for svak, jeg har bare målt spenning DC, multimeteret har heller ikke den kjappese oppdateringen.

Leste ut feilkoder med VCDS Lite uregistrert i stad og fikk opp følgende:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17967 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1559 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-10 - - - Intermittent

01247 - Shareware Version. To Decode all DTCs

26-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Readiness: N/A

Iom den ikke er aktivert er det ikke mye å se der men kodene er jo de samme. 16500 koden er G62 tempsensor i følge google.

Er tenningsmodulen noe som ofte går i stykker? Den koster jo 2500 kroner så jeg har ikke lyst til å "ta sjansen" på at det er den å sitte med sjegget i postkassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen gir så kort signal ut, type 2-3 millisekund, så du får ikke noen fornuftig avlesing med et multimeter desverre... Hvor holder du til? Skulle gjerne hjulpet deg å teste en modul jeg har liggende, men som du skjønner, så gir jeg den ikke vekk, bare for å teste ;) på brukten koster de 500kr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg tenkte også. Multimeteret er alt for low-end til å klare å skille på det. Holder til i porsgrunn, hadde jo vært strålende å kunne teste om du bor rimelig nære, og fungerer det så skulle du jo såklart fått betalt for den ;) Takker for svar folkens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan tar ut nr.2 tennplugger ut og ser er det gnist på andre tennplugger . hvis her gnist, sjekk dyse nr.2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bor i Risør, men drar offshore imorgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.