#1 Skrevet Januar 19, 2014 Opplevde et veldig merkelig problem på bilen min (audi a6 2000 1,8t anb) igår. Skulle skifte olje og oljefilter. Tok ut bunnpluggen og lot all oljen renne ut. Tok av filteret og satt på et nytt. Satt i bunnpluggen igjen, og fylte på 3L til og begynne med. Leste i manualen at volumet på bilen min er på 3,5L. Skrudde igjen lokket og lot bilen stå litt på tomgang. Alt så helt fint ut, helt til jeg peilet oljen igjen: Da viser det altformye olje på bilen, er snakk om 1,5 cm formye over maks på pinnen :-/ Er rimelig sikker på at jeg fylte kun 3L og jeg målte opp hvor mye jeg fikk ut av den gamle, som også var 3L. Kjørte bilen et lite stykke, for også peile igjen. Fortsatt alt for mye olje.... Tenkte at jeg skulle prøve å tappe ut litt olje da, men når jeg åpner bunnpluggen så kommer det ikke olje ut? Forstår ingenting hva som kan ha skjedd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2014 Er du helt sikker på at du har tappet og fylt på riktig plass?? Ikke bli fornærmet, jeg har lest historier at til og med verksteder har rotet med blant annet automatolje og diff olje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2014 Ja rimelig sikker, har gjort det flere ganger før :-P Er manuell gir på bilen. Når jeg åpnet bunnpluggen igjen så kom det ut en halv dl såvidt, og den oljen der var ny og "fin" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2014 Er plasthuset/muffen til peilepinnen hel ? slik at peilepinne synker for dypt.Bruker du det stor filtrert så mener jeg at du skal få 3.8 litter olje på motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2014 Ja skal være hel og fin den. Ja jeg forventet å få på mer olje, men det merkelige er jo at det ikke kommer ut noe olje fra bunnpluggen samt at pinnen viser mye olje! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2014 Mye gøgge i bunnpanna di? Gått på Long-life før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2014 Nei ikke sålenge heg har eid den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...