Rettskårne drev i sekstrinnskasse?

Anbefalte innlegg

Hei, har en 92 S4 med sekstrinnskasse.

Jeg lurer på om førstegir i disse kassene har rettskårne drev, jeg synes tydelig det høres slik ut. Det kan selvfølgelig være at kassen er defekt, var sånn da jeg kjøpte bilen.

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samme lyden hos meg. Jeg har 95mod 6trinnskasse i s2'n min. Var en som fortalte meg at det er forsterka 1.gir i desse kassene. Kan dette ha noen innvirkning på lyden tror dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

95 kassene og nyere har noe kraftigere 1. gir ja, men det skaper ikke den lyden.. Er nok heller en aldri så liten defekt i kassene deres.. Kan være lagere som har gått, hadde problemet på en annen bil jeg hadde, hørtes ut som man rygget omtrent.. hørtes gromt ut, men ikke like gromt når man vet at det skyldes en feil.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

95 kassene og nyere har noe kraftigere 1. gir ja, men det skaper ikke den lyden.. Er nok heller en aldri så liten defekt i kassene deres.. Kan være lagere som har gått, hadde problemet på en annen bil jeg hadde, hørtes ut som man rygget omtrent.. hørtes gromt ut, men ikke like gromt når man vet at det skyldes en feil.. :(

 

Det er Racinglyd så det holder, men det kan være som du sier at det er dårlig lager på etta.

Kan noen bekrefte at det ikke er rettskårne drev på førstegir? Kan det være ombyggd? Jeg holder på at lyden høres "rettskåret" ut

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme lyden i rs2 kassa mi(94mod) Ble fortalt at girkassene fra 94 modellen som hadde forsterka 1ste gir...Lyden minna heller litt mer om et defekt lager ja...Men den samme lyden er visst der den dag idag,så det blirjo ikke no værre...Og det er er 5 år siden jeg hadde den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginalt er det IKKE det nei.. ombygd, tja, tvilsomt tvilsomt..

men om det er lager det vet jeg ikke, kan ikke si jeg har hørt om det på disse kassene (synkring derimot..).. lagerproblemet jeg hadde var på en helt annen bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hørt en eldre S2/S4 uten litt antydning til "revers-lyd" i 1. gir. Så lenge man unngår rivstart og full gass i 1. gir (d.v.s. bruke hodet) vil det ikke bli noe verre heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hørt en eldre S2/S4 uten litt antydning til "revers-lyd" i 1. gir. Så lenge man unngår rivstart og full gass i 1. gir (d.v.s. bruke hodet) vil det ikke bli noe verre heller..

 

kan ikke si jeg har hørt noen som helst form for revers lyd i min men.. og den er vel opp i 200' km nå.. men det kan jo være fordi bilen bråker for meget på andre måter :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.