#1 Skrevet Juni 22, 2014 Noen tips til hvem som selger løsgjenger, helicoil eller lignende for å få nye gjenger til glødeplugger til R5 tdi, V6 tdi etc? Noen som vet gjengedimensjonen og stigning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2014 Er ikke sikker på gjengedimmensjon, men her er noen som selger repsett: http://verkstedutstyr.no/Products.aspx?q=Gl%c3%b8deplugg http://www.sm-produkter.no/?PageID=89&s=gl%C3%B8deplugger http://www.sealey.no/index.php/gjengereparasjonssett.html Jeg har selv handlet med Sealey og de har helt ok verktøy til en grei pris :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2014 Wurth har og gjengeinnsatser i forskjellige dimensjoner. Time-sert heter vel systemet. Har fått mye skryt rundt om kring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2014 (endret) Mener å huske at tennplugg hulla var 14x1,5 på 3B toppen min, om det er samme på r5/v6 tdi vet jeg ikke, men ville ikke blitt forbauset om det er samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2014 Mener å huske at tennplugg hulla var 14x1,5 på 3B toppen min, om det er samme på r5/v6 tdi vet jeg ikke, men ville ikke blitt forbauset. Glødepluggene er mindre enn tennplugger, de er M10x1. Sånn sett er det litt rart at Steinar Sjaastad spør om hvem som har løsgjenger, for i en av dine gamle tråder ser man det jo på ditt eget bilde! Skifte knekt glødeplugg V6 2,5tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2014 Jeg er fan av å poste selve løsningen i stedet for link til der hvor løsningen finnes jeg, da.. så jeg fullfører jobben som Per startet på, hehe [ATTACH]154212[/ATTACH]Mutterpartiet over knekken, deler av den utborrede senterelektroden, og div spon/søppel fra den defekte glødepluggen. [ATTACH]154213[/ATTACH] M10x1, fingjenget tapp for opprensking av gjengene etter at pluggen er fjernet. Det sitter gjerne litt smårusk igjen fra glødepluggen. Når denne er skrudd så lang ned at den stikker noen millimeter nedenfor der det gjengede partiet på glødepluggen satt, så vil tappen ta tak i alu som ikke har gjenger og skape videre gjenger nedover. Dette er unødig og skaper bare spon slik som på bildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 22, 2014 Se der ja, tusen takk til Per og Stig for at dere har lest tråden og husket på dette. Og tusen takk til meg selv for å ha lagt ut dette på forumet tidligere. Da trenger jeg jo egentlig ikke å vite dimensjonen på gjengene, ei heller brute tid på å kjøpe noe. Tar heller ta en tur ut i garasjen og finner frem løsgjengesettet jeg har liggende. Dette sier kanskje sitt om hvor fokus og tid er blitt nedlagt denne helga. Ble litt for lite skruing på bil og desto mer arbeid med klubbens hiddentrøbbel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 22, 2014 Se der ja, tusen takk til Per og Stig for at dere har lest tråden og husket på dette. Det var Google som husket for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...