#1 Skrevet Juni 22, 2014 Hei , noen som har tips angående startproblem på 97 Golf. Bilen stoppet helt plutselig da den sto og gikk på tomgang. Har prøvd å bytte coil , bakstykke på tenningslås , fordelerlokk , rotor men uten hell. Virker som bensinpumpe er ok , står trykk på bensinslange , men kan ikke se at det er gnist på plugger....og jeg er ikke spesielt elektrisk anlagt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2014 Les ut diagnose. Mulig feil på hall-giver. Samme skjedde med en kompis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2014 Får fram feilkode på: Engine Start Blocked by Immobilizer ...... Engine 17978 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2014 Possible Symptoms Engine starting but stalling immediately Possible Causes Key(s) not matched Instrument Cluster not matched Engine Control Unit (ECU) not matched Engine Control Unit (ECU) Power Supply faulty Possible Solutions Check for Fault Codes in Immobilizer itself (part of Instrument Cluster in many cars, but separate Immobilizer Control Module in some) Check Immobilizer Measuring Values (usually in Instrument Cluster OR Immobilizer Control Module) Match Key(s)/Instrument Cluster/Engine Control Unit (ECU) Check Engine Control Unit (ECU) Power Supply (Relay) Special Notes In case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experience an Immobilizer related Problem! Even if the Immobilizer engages, the Engine will still start fine but cut out after 2-3 Seconds. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Engine doesn't start at all) your Problem is very likely NOT Immobilizer related. May be stored in Combination with 01176 - Key: Signal too Low in Immobilizer Control Module. If no other immobilizer related fault codes are stored and the immobilizer related meas. blocks are fine except Engine Start not allowed, in rare occasions it helps to try cold-booting the car. Remove both battery cables from the battery. Short the battery cables together (away from the battery) for about 15 seconds. Reconnect the battery. (Example) Low battery voltage (including a faulty battery) may cause Immobilizer system malfunctions and testing should be done only with a known good battery installed. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17978/P1570/005488 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2014 Takker for denne , men hvor lønner det seg å begynne her....bilen har jo gått helt fint fram til bråstopp da den sto og gikk på tomgang.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2014 Ingen som har tips angående denne feilen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2014 prøve flere nøkler du har? Startsperre mottakeren sitter ved tennongslåsen den også, en svart ring utenpå den, som går til en svart liten boks. Mulig du må kode opp nøkler på nytt igjen, ellers kan den vel fjernes av noen som har utstyr for å kode dette bort?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...