Audi A4 1,9TDI mister kraft ved 3000 omdreininger HJELP! ;)

Anbefalte innlegg

Hei! ;)

Jeg trenger litt råd og hjelp med min A4 1,9TDI 1997 modell som ikke går som den skal.

Den går bra til å begynne med, men når jeg drar den opp til 3000 omdreininger på 3 gir så mister den plutselig all kraft.

Det er akkurat som om turboen kutter. Hvis jeg da stopper den og så starter den igjen er problemet borte til jeg igjen drar den opp til 3000 omdreininger.

Får opp følgende feilkode:

00519 -Innsugningsrør trykkgiver

-Kortslutning til positiv

-Permanent

Feilkoden kan slettes, men den kommer tilbake når problemet har oppstått igjen.

Håper noen kan hjelpe meg med noen gode tips. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AFN motor? Enten så er vnt mekanismen stuck og du får alt for høyt ladetrykk eller så er map sensoren gåen, første er langt mer vanlig enn sistnevnte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er AFN motor ja. VNT mekanismen går faktisk litt tregt på ett punkt. Hva kan man gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjemisk rens, mekanisk rens eller turbobytte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde den litt idag og til å begynne med var det ingen problemer men så plutselig virka det som om den kutta igjen.

Fikk opp en ny feilkode:

00575 -Innsugningsrørtrykk

-Reguleringsforskjell

-Permanent

Hjalp å stoppe den og så starte den igjen, men så skjedde det på nytt og den feilkoden jeg nevnte først (00519) kom tilbake.

Er så vanskelig å vite hva man skal prøve å bytte først siden alle deler er så dyre på dette området. Map sensoren sitter til og med inne i hjernen.

Jeg har forøvrig byttet vakumslangen inni hjernen til map sensoren tidligere. Det var en sprekk på den gamle og det var kommet olje inn i hjernen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem som deg på min 97 A4 med AFN motor. Jeg koblet fra vakum slangen på vakumklokka og dro staget opp og ned med fingrene i noen minutter til det ikke var mer motstand der og koblet til vakumslangen igjen. Etter det var det helt slutt på nødmodus :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.